کتاب جهان کوانتومی

‭‮‬The Quantum Universe
کد کتاب : 87614
مترجم :
شابک : 978-6009428984
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب جهان کوانتومی اثر برایان کاکس

نویسندگان پرفروش بین المللی، برایان کاکس و جف فورشاو، مقدمه ای جذاب و سرگرم کننده و روشن در مورد مکانیک کوانتومی نوشته اند.
در دنیای کوانتومی، برایان کاکس و جف فورشاو با دنیای مکانیک کوانتومی به همان روشی برخورد می‌کنند که در کتاب E=mc2 اصول علمی بنیادین را برای همه قابل دسترس و جذاب قرار داده بودند. قلمرو زیراتمی به عجیب بودن شهرت دارد، باعث ایجاد هر تعداد سوء تفاهم عمیق، سفر به عرفان شرقی، و اظهارات عجیب در مورد به هم پیوستگی همه چیزها می شود. نیازی نیست که مکانیک کوانتومی به این شکل بررسی شود. مسافت پیموده شده زیادی در "عجایب" دنیای کوانتومی وجود دارد، و اغلب منجر به سردرگمی و، صادقانه بگوییم، علم بد می شود. این کتاب تمام سختی های این مبحث را می شکند و می پرسد که چه مشاهداتی از جهان طبیعی آن را ضروری کرده است، چگونه ساخته شده است، و چرا ما مطمئن هستیم که، با وجود همه عجیب بودن ظاهری اش، این نظریه خوبی است.
کتاب جهان کوانتومی مدل مشخصی از طبیعت ارائه می‌کند که در ذات خود با قوانین حرکت نیوتن، نظریه الکتریسیته و مغناطیس ماکسول، و نظریه نسبیت اینشتین قابل مقایسه است.

کتاب جهان کوانتومی

نکوداشت های کتاب جهان کوانتومی
If you're interested in the real world and want a worthy introduction to the major achievement of humanity in the past hundred years, get hold of this book, read it slowly, digest it, make it part of your life and your life will change for the better.
اگر به دنیای واقعی علاقه دارید و می خواهید یک معرفی شایسته از دستاورد بزرگ بشریت در صد سال گذشته داشته باشید، این کتاب را در دست بگیرید، آن را به آرامی بخوانید، آن را هضم کنید، آن را بخشی از زندگی خود قرار دهید تا زندگی شما تغییر کند.
Technology and Society

A very interesting book…I highly recommend it to anyone who wants to take on quantum mechanics without a strong background in math or physics, or to anyone who studied those subjects in college and wants to take the next step into the quantum world.
کتاب بسیار جالبی است… من آن را به همه کسانی که می خواهند مکانیک کوانتومی را بدون پیش زمینه قوی در ریاضی یا فیزیک بخوانند، یا به هرکسی که آن موضوعات را در کالج مطالعه کرده اند و می خواهند قدم بعدی به دنیای کوانتومی بردارند، به شدت توصیه می کنم.
InfoDad.com

قسمت هایی از کتاب جهان کوانتومی (لذت متن)
کوانتوم این واژه بسیار جذاب بسیار گیج کننده و بسیار هیجان انگیز است. بسته به این که چه گونه به آن نگاه کنید کوانتوم هم گواهی بر پیشرفت عمیق علم و هم نشانه ای از ناتوانی شهود انسان در مواجهه با غرابت گریزناپذیر جهان زیراتمی است برای هر فیزیکدان مکانیک کوانتوم یکی از سه ستون محکم نگه دارنده ی درک ما از جهان طبیعی به شمار می رود. دو ستون ،دیگر تئوریهای نسبیت خاص و نسبیت عام اینشتین هستند تئوریهای اینشتین با ماهیت فضا و زمان و با نیروی جاذبه سر و کار دارند و مکانیک کوانتوم نظریه ای درباره ی هر چیز دیگر است. میتوان به این بحث پرداخت که غیر شهودی و گیج کننده بودن این تئوری هیچ اهمیتی ندارد زیرا در نهایت تئوری کوانتوم نظریه ای فیزیکی است که رفتار جهان را با دقت خیره کننده ای توضیح میدهد و پیش بینی می کند. به عنوان مثال آزمایشی وجود دارد که به اندازه گیری نحوه ی رفتار الکترون در نزدیکی آهن ربا مربوط .است فیزیک دانان نظری سالهای زیادی به کمک کاغذ و قلم و سپس کامپیوتر به پیش بینی نتایج این آزمایش پرداختند و در همین زمان فیزیکدانان تجربی به ساخت دستگاههایی مشغول بودند که بتوانند به کمک آنها با بیشترین دقت ممکن نتایج را استخراج کنند.