کتاب چگونه نگاه کنیم

How to Use Your Eyes
کد کتاب : 47052
مترجم :
شابک : 978-9641209898
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

در باب مشاهده
How to Use Your Eyes
چگونه نگاه کنیم
کد کتاب : 8851
مترجم :
شابک : 9786006445038
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب در باب مشاهده اثر جیمز الکینز

چمن ، آسمان شب ، تمبر پستی ، ترک خوردی پیاده رو ، شانه. اشیاء معمولی از زندگی روزمره. وقتی به آنها نگاه می کنیم - واقعا به آنها نگاه می کنیم - چه می بینیم؟ طبق سنت کتاب پرفروش راه های دیدن جان برگر این بار جیمز الکینز در کتاب چگونه می توان از چشمان خود استفاده کرد ، ما را دعوت می کند تا با نتایج نفس گیری دنیای اطرافمان را ببینیم - و شاید برای اولین بار ببینیم. در اینجا مهمترین آثار زندگی مانند اغلب سوء تفاهم ها ی عمدتا نادیده گرفته شده ، مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
الگوی خطوط بال پروانه هویت خود را رمزگذاری می کند. یک آسمان بی ابر دنباله ای دقیق از رنگ ها را در غروب خورشید به وجود می آورد. یک پل ارتباط یک جمعیت با چشم انداز آن را نشان می دهد. با مهارت چشم یک نقاش و با ذکاوت پویای یک کارآگاه ، الکینز همچنین موارد پیچیده ای مانند ماندالاها ، جدول تناوبی یا یک سلسله مراتب را کشف می کند و جهان را به درون یک گنجینه مشاهدات - غیر عادی ، معمولی ، شگفت انگیز باز می کند. نحوه استفاده از چشمان باعث تغییر دیدگاه ما از طبیعت و ذهن می شود و این کتاب دقیقا در همین راستا ام برمیدارد.

کتاب در باب مشاهده

جیمز الکینز
جیمز الکینز صاحب کرسی ا.ک. چِدبورن در دپارتمان تاریخ، نظریه و نقد هنر دانشکده هنر موسسه شیکاگو است. او تاکنون کتاب‌هایی همچون «تصاویر و اشک‌ها»، «چگونه از چشمان خود استفاده کنیم؟»، «حکایت هنر»، «مطالعات بصری»، «چرا تصاویر ما معما هستند؟»، «متون زیبا»، «خشک و نامهربان ما»، «در باب جایگاه غریب مذهب در هنر معاصر»، «روایت‌های غالب و ناخشنودی‌هاشان» را از سوی انتشارات رات...
نکوداشت های کتاب در باب مشاهده
Elkins invites his readers to extend perception beyond narrow specialties to see meaning in the mundane. He is ever curious, his mind seemingly in overdrive
الکینز خوانندگان خود را دعوت می کند تا ادراک را فراتر از تخصصهای باریک گسترش دهند تا معنای دنیوی را ببینند. او همیشه کنجکاو است ، به نظر می رسد ذهن او با سرعت در حال جلو رفتن است.
Chicago Tribune Magazine

In that fascinating zone where creative imagination and scientific observation meet, Elkins shines a conceptual flashlight, aiming to illuminate in 32 short chapters a fraction of what we are missing daily. He asks us to use our eyes and our minds differently, to see the world as few of us bother to see it because we rarely make the effort
در آن منطقه جذاب که تخیل خلاقانه و مشاهده علمی با هم ملاقات می کنند ، الکین یک چراغ قوه مفهومی را روشن می کند و قصد دارد در 32 فصل کوتاه بخشی از آنچه روزانه از دست می دهیم روشن شود. او از ما می خواهد که از چشمان و ذهنمان به گونه ای دیگر استفاده کنیم ، تا جهان رابگونه ای ببینیم که تعدادی کمی از ما زحمت دیدن به آن شکل را به خود می دهیم زیرا به ندرت تلاش می کنیم.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب در باب مشاهده (لذت متن)
احساس عجیبی که از نگریستن به اشیاء به من دست می دهد را دوست دارم و این که ناگهان متوجه می شوم آن جسم ساختار خاصی دارد: و این برای من معنای خاصی دارد. آنچه زمانی تنها سوسویی در افق بود تبدیل به سرابی می شود و مرا از وضعیت آب و هوایی که در آن هستم مطلع می سازد. آنچه زمانی تنها نقشی بی معنا بر بال پروانه ای بود، تبدیل به رمزی می شود و به من نشان می دهد که چه ارتباطی میان این پروانه و دیگر پروانه ها وجود دارد. حتی یک تمبر پستی به من از زمان و مکان و تفکرات شخصی که آن را طراحی کرده، می گوید.