کتاب دنیای پنهان نفت

The Secret World of Oil
کد کتاب : 94692
مترجم :
شابک : 978-600-490-392-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دنیای پنهان نفت اثر کن سیلورستین

صنعت نفت رگ حیات تمدن مدرن را فراهم می کند و کتاب های پرفروشی در مورد این صنعت و حتی شرکت های آن مانند اکسون موبیل نوشته شده است. اما صنعت نفت مدرن محل ملاقات شگفت‌انگیزی است که از تثبیت‌کنندگان، گانگسترها، دیکتاتورها، دولت‌های رقیب و شرکت‌های چندملیتی تشکیل شده است و تا به حال، هیچ کتابی برای بیان داستان این دنیای عمدتا پنهان تنظیم نشده است. کتاب "دنیای پنهان نفت" نوشته "کن سیلورستین" به این موضوع مهم و حیاتی می پردازد.
دنیای مخفی نفت بر اساس سفرهایی به نیویورک، واشنگتن، هیوستون، لندن، پاریس، ژنو، پنوم پن، داکار، لاگوس، باکو، و مسکو تدوین شده است.
کن سیلورستاین یکی از بهترین روزنامه نگاران تحقیقی در نسل خود - یا هر نسل دیگر است. دنیای مخفی نفت یک شاهکار مکاشفه است. با ترکیبی ماهرانه از جزئیات، سیلورستاین تیره‌ترین رنگ خام را به نمایش می‌گذارد: تعمیرکاران و واسطه‌هایی که معاملاتی را ترتیب می‌دهند که روغن مورد نیاز ما را برای روشن نگه داشتن خودروها و گرم نگه داشتن خانه‌هایمان فراهم می‌کنند. همانطور که سیلورستاین نشان می‌دهد، این معاملات دزدسالاران دنیای ما را غنی می‌کند و زندگی را برای رعایا بدتر می‌کند، نه بهتر. این یک داستان شرم آور و فریبنده در مورد خط لوله فساد است .

کتاب دنیای پنهان نفت

کن سیلورستین
کن سیلورستاین یک روزنامه نگار آمریکایی است که برای لس آنجلس تایمز به عنوان گزارشگر تحقیقی، برای آسوشیتدپرس در برزیل کار می کرد و برای مادر جونز، ماهنامه واشنگتن، نیشن، اسلیت و سالون و مجله هارپر نوشته است.
دسته بندی های کتاب دنیای پنهان نفت
نکوداشت های کتاب دنیای پنهان نفت
The book’s revelations make Wall Street corruption seem tame by comparison
افشاگری های کتاب باعث می شود در مقایسه با فساد وال استریت رام به نظر برسد
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Much has been written about the oil industry, but Ken Silverstein provides an entirely new window into this vitally important universe.
رباره صنعت نفت مطالب زیادی نوشته شده است، اما کن سیلورستاین پنجره ای کاملا جدید به این جهان حیاتی مهم ارائه می کند.
Michael Klare

قسمت هایی از کتاب دنیای پنهان نفت (لذت متن)