کتاب رابطه واقعی در روان درمانی

The Real Relationship in Psychotherapy
مبنای پنهان تغییر
کد کتاب : 95605
مترجم : شایان کرمی
شابک : 978-6006454702
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب رابطه واقعی در روان درمانی اثر چارلز جی گلسو

مفهوم رابطه واقعی یا شخصی بین مراجع و درمانگر از اولین روزهای روان درمانی وجود داشته است. با این حال، رابطه واقعی - با مولفه های دوگانه آن یعنی اصالت (قصد اجتناب از فریب، از جمله خودفریبی) و واقع گرایی (درک یا تجربه دیگری به روشی که مناسب دیگری است) اغلب به اشتباه درک شده یا نادیده گرفته شده است. در عوض، تحقیقات روان درمانی عمدتا بر مفاهیم اتحاد کاری و انتقال و انتقال متقابل متمرکز شده است.
در این کتاب جذاب، چارلز ژلسو در مورد ارتباط رابطه واقعی با نتایج درمانی موفق بحث می کند. او به طرز ماهرانه‌ای توسعه این مفهوم را از ریشه‌های آن در اندیشه‌های روانکاوی اولیه ردیابی می‌کند و کاربرد کنونی آن را در بسیاری از رویکردهای مدرن درمانی از جمله انسان‌گرایانه، رابطه‌ای و شناختی-رفتاری مستند می‌کند. نویسنده رابطه واقعی را با استفاده از نمونه های بسیار متنوعی که از تحقیقات فعلی و همچنین تجربیات بالینی گسترده خود استخراج شده است، بررسی می کند.
این کتاب که به نثری روشن و در دسترس نوشته شده است، با روان درمانگران و کارآموزان درمانگر و همچنین محققان و نظریه پردازان از هر گرایش صحبت خواهد کرد. با توجه به علاقه فعلی به نقش رابطه درمانی در نتایج موفق مشتری، این کتاب هم قابل تامل و هم به موقع است.

کتاب رابطه واقعی در روان درمانی

چارلز جی گلسو
چارلز جی. جلسو، استاد بازنشسته و مدرس ارشد روانشناسی در دانشگاه مریلند است. او در طول سالها به طور گسترده در مورد رابطه درمانی نوشته است و در مورد عناصر کلیدی رابطه نظریه پردازی کرده و آنها را مطالعه کرده است.
قسمت هایی از کتاب رابطه واقعی در روان درمانی (لذت متن)
وقتی برای اولین بار چند دهۀ پیش نوشتن دربارۀ رابطۀ درمانی را شروع کردم، مفهوم رابطۀ واقعی برایم گیج کننده بود. نمی دانستم که چگونه این مفهوم ریشۀ عوامل رابطه ای در روان درمانی، به خصوص پدیدۀ انتقال و اتحاد است. آیا این مفهوم صرفا نقطۀ مقابل پدیدۀ انتقال است؟ آیا با مفهوم اتحاد کاری تفاوتی دارد؟ او معتقد بود که رابطۀ واقعی مولفه ای مهم و متمایز از کلّیت رابطۀ درمانی است و این اعتقاد راسخ او به من کمک کرد تا به کاوش بیشتر در رابطۀ واقعی بپردازم.