کتاب فلسفه ی سفر کاوشگرانه

Philosophy for Polar explorers
۱۶ نکته ی فلسفی برای بهتر زیستن از بطن کاوشگری در قطب‮‬
کد کتاب : 99698
مترجم : احسان هوشیار‮
شابک : ‫‮‮‬‬‭‭978-6227384413
قطع : خشتی
تعداد صفحه : ‏‫86
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه ی سفر کاوشگرانه اثر ارلینگ کاگه

ترس از عالی بودن آسان و طبیعی است، زیرا هرچه برای به دست آوردن بیشتر تلاش کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که در موقعیتی قرار گیرید که در آن خطر شکست وجود داشته باشد. شاید ترس از احمق به نظر رسیدن در صورت شکست، چیزی است که باعث می شود رویاهایمان را خاک کنیم. اغلب تلاش نکردن، احساس امنیت بیشتری نسبت به تلاش نمودن و عدم موفقیت دارد.

کتاب فلسفه ی سفر کاوشگرانه

ارلینگ کاگه
ارلینگ کاگه (متولد 15 ژانویه 1963) یک کاوشگر، ناشر، نویسنده، وکیل، مجموعه دار هنر، کارآفرین و سیاستمدار نروژی است.در سال 1990 ، ارلینگ کاگه و بورگ اوسلند اولین کسی بودند که بدون پشتیبانی از قطب شمال عبور کردند. لشكركشی در 8 مارس 1990 از جزیره الاسمیر آغاز شد و 58 روز بعد در 4 مه 1990 به قطب شمال رسید. آنها حدود 800 كیلومتر را با اسكی طی كردند و لوازم خود را روی سورتمه ها كشیدند.کمتر از سه سال بعد ، در سالهای 1992 تا 93 ، کاگ اولین لشکرکشی بدون پشتوانه و انفرادی به قطب جنوب را به پایان رساند و...
قسمت هایی از کتاب فلسفه ی سفر کاوشگرانه (لذت متن)
هنوز به یاد دارم یک سال قبل از بورگه، با گیر رندبی ( کسی که ایده ی سفر اکتشافی را داد، اما متاسفانه سریع مصدوم شد و مجبور به برگشت شد) پس از یک سفر اسکی و قبل از سفر قطب مان در سونا نشسته بودیم، از او پرسیدم اگر شکست بخوریم، از نظر او واکنش افکار عمومی چه خواهد بود. و این واکنش برای من چه معنایی خواهد داشت؟ پاسخ فوری او این بود: «بهش فکر نکن!» در آن زمان فکر می کردم که او نسبت به نگرانی هایی که به نظر من قابل توجیه بود کمی بی اهمیت است. بعد ها وقتی خوب فکر کردم، متوجه شدم که با چنین نگرانی هایی ممکن است به جای رفتن به قطب شمال، با کنترل تلویزیون درون مبل فرو بروم و این چیزی نبود که من بخواهم.