کتاب بازگشت از شوروی

Return from the USSR
کد کتاب : 134075
مترجم :
شابک : 978-6225421622
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1936
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 16 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

بازگشت از شوروی
Return from the USSR
کد کتاب : 1054
مترجم :
شابک : 978-600-174-111-1
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1936
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بازگشت از شوروی اثر آندره ژید

کتاب بازگشت از شوروی، سفرنامه ای نوشته ی آندره ژید است که اولین بار در سال 1936 به چاپ رسید. ژید در دهه ی 1930، برای مدتی کمونیست و یا به عبارت دقیقتر، همسفر کمونیست ها شد، چرا که او هیچ وقت به شکل رسمی به این حزب نپیوست. او به عنوان نویسنده ای برجسته که از آرمان های کمونیسم حمایت می کرد، به عنوان مهمانِ انجمن نویسندگان اتحاد جماهیر شوروی به این کشور دعوت شده بود. این سفر، ژید را با واقعیت ها آشنا کرد و او پس از آن، منتقد کمونیسم موجود در شوروی شد. این انتقادها باعث شد که ژید تعدادی از دوستان سوسیالیست خود را از دست بدهد، به خصوص در زمانی که او با انتشار کتاب بازگشت از شوروی، جدایی کامل خود از این خط فکری را رسماً اعلام کرد.

کتاب بازگشت از شوروی


ویژگی های کتاب بازگشت از شوروی

آندره ژید برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 1947

آندره ژید
پل گیوم آندره ژید، زاده ی ۱۸۶۹ و درگذشته ی ۱۹۵۱، نویسنده ی فرانسوی و برنده ی جایزه ی ادبی نوبل در سال ۱۹۴۷ بود.پدرش استاد حقوق و مادرش دختر یکی از بورژواهای ثروتمند نرماندی بود. ژید در خانواده ای پایبند به سنت های مذهب پروتستان پرورش یافت و سال های نوجوانی و جوانی او، تحت تأثیر این موضوع قرار گرفت. در کودکی، به سبب بیماری نتوانست به طور منظم به تحصیل در مدرسه ادامه دهد. اما از آنجا که در خانواده ای علاقه مند به علم و فرهنگ می زیست، توانست این کمبود را به خوبی کنترل کند و در خانه به تحصیل ادام...
نکوداشت های کتاب بازگشت از شوروی
A valuable book.
کتابی ارزشمند.
Amazon Amazon

Unique.
منحصر به فرد.
Independent Independent

Gide's famous travelogue.
سفرنامه ی معروف ژید.
Hrcak

قسمت هایی از کتاب بازگشت از شوروی (لذت متن)
حزبی یا طرفی وجود ندارد که بستگی به آن لازم باشد. می خواهم بگویم بستگی من به آن لازم باشد و یا بتواند مرا وابدارد آن حزب را بر حقیقت ترجیح بدهم. به محض اینکه دروغ و فریب پا به درون گذاشت، اضطراب من آغاز می شود. رسالتی که من برای خود قائلم، راندن دروغ و فریب است. من به حقیقت بستگی دارم نه به حزب و اگر حزب حقیقت را ترک گفت من نیز فورا حزب را ترک خواهم گفت.

آنچه در اتحاد جماهیر شوروی انگ مخالف با دولت را می خورد، در حقیقت آزادی انتقاد وآزادی فکر است. استالین چیزی جز تحسین و تمجید را برنمی تابد. و تمام آن کسانی را که نمی توانند او را تحسین کنند، رقیب و دشمن خود می پندارد.

وقتی دعوایی به دادگاهی کشیده می شود، دعوا هر چه می خواهد باشد و دادگاه هر دادگاهی و متهم از هر قشر و گروهی که می خواهد باشد، اگر رای دستگاه رهبری بر محکومیت متهم قرار گرفته باشد، وای بر وکیل مدافعی که برخیزد و در دادگاه جرات دفاع از متهم را به خود بدهد!