کتاب استخوان خوک و دست های جذامی

Pig’s Bone and Leper’s Hands
کد کتاب : 10881
شابک : 9789643621971
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 87
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 41
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

در فهرست برترین آثار داستانی ایران

معرفی کتاب استخوان خوک و دست های جذامی اثر مصطفی مستور

کتاب استخوان خوک و دست های جذامی، رمانی نوشته ی مصطفی مستور است که نخستین بار در سال 2004 منتشر شد. این کتاب که شرحی قدرتمند از جامعه ی ایرانی معاصر است، از داستان های مختلفی تشکیل شده که در بخش هایی به هم ارتباط پیدا می کنند. شخصیت های این داستان ها، یا در آپارتمان هفده طبقه ی خاوران ساکن هستند یا به آنجا رفت و آمد می کنند و ملاقات های اجتناب ناپذیری با یکدیگر در آسانسور، سالن آرایش مو و یا در پارک دارند. مستور، داستان این کتاب را با توصیفاتی دقیق و جزئی نگرانه روایت می کند و با صحنه سازی های موشکافانه ی خود، مخاطبین را در دل زندگی شخصیت ها قرار می دهد. این نویسنده در کتاب استخوان خوک و دست های جذامی، از تأثیرگذارترین عوامل حاکم بر زندگی انسان، یعنی عشق و مرگ سخن به میان می آورد و رنج ها، آرزوها، امیدها و ترس های کاراکترهایش را به زیبایی به تصویر می کشد.

کتاب استخوان خوک و دست های جذامی

مصطفی مستور
مصطفی مستور، زاده ی سال ۱۳۴۳، داستان نویس، پژوهشگر و مترجم ایرانی است. مستور در اهواز به دنیا آمد. او در سال ۱۳۶۷ در رشته ی مهندسی عمران از دانشگاه شهید چمران اهواز فارغ التحصیل شد و دوره ی کارشناسی ارشد را در رشته ی زبان و ادبیات فارسی در همان دانشگاه گذراند. مستور نخستین داستان خود را در سال ۱۳۶۹ نوشت و در همان سال در مجله ی کیان به چاپ رساند. او نخستین کتاب خود را نیز در سال ۱۳۷۷ با عنوان «عشق روی پیاده رو» که شامل ۱۲ داستان کوتاه است، به چاپ رساند.
قسمت هایی از کتاب استخوان خوک و دست های جذامی (لذت متن)
اون پایین دارید چی کار می کنید؟ با شما هستم! با شما عوضی ها که عینهو کرم دارید توی هم می لولید. چی خیال کرده اید؟ همه تون، از وکیل و وزیر گرفته تا سپور و آشپز و پروفسور، آخرش می شید دو عدد. خیلی که هنر کنید، خیلی که خبر مرگتون به خودتون برسید فاصله ی دو عددتون می شه صد.

اگه زنی در کار نباشه، عشقی هم در کار نیست. شکسپیر و حافظ و رومئو و ژولیت و شیرین و فرهاد ول معطل اند. اگه روزی زن ها بخواند از این جا برند، تقریبا همه ی ادبیات و سینما و هنر دنیا رو با خودشون باید ببرند. اما اگه قرار باشه مردا برند چی؟

زندگی وقتی شروع می شه، سرعت زیادی نداره. در واقع میشه گفت خیلی هم کنده. یعنی برای بچه ها خیلی کنده. معمولا بچه ها از زندگی جلوترند. ثانیه ها و دقیقه ها و روزها برای اون ها کش می آد. اما همین طور که بزرگتر می شند، سرعت زندگیشون زیاد می شه. وقتی جوون هستیم زندگی همون قدر سرعت داره که ما داریم.