کتاب دوبروفسکی

Dubrovsky
کد کتاب : 110586
مترجم :
شابک : 978-6002539045
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1841
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب دوبروفسکی اثر الکساندر سرگیویچ پوشکین

"دوبروفسکی" یکی از معروف‌ترین آثار ادبی جهان است که توسط الکساندر پوشکین، نویسنده روسی، خلق شده است. این رمان در سال ۱۸۳۲ توسط پوشکین نوشته شده و در ۱۸۴۱ پس از وفات نویسنده منتشر شد.

داستان "دوبروفسکی" در مورد زندگی ولادیمیر دوبروفسکی، یک جوان با روحیت اصیل و همت بلند است. ولی او توسط دشمنان پدرش که از جمله مردی پول‌پرست و خودخواه بودند، به جرم‌هایی که مرتبط با کرد و کار دزدان و تبهکاران بودند کشانده می‌شود. این داستان علاوه بر طرح ماجراهای جذاب و تنگناهای ولادیمیر، مسائل اجتماعی و فلسفی نیز مطرح می‌کند.

داستان به وسیله‌ی زبان شفاف و صادق پوشکین به نقل از وقایع، ماجراها و احساسات شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشد. این اثر توسط ویساریون بلینسکی، منتقد ادبی و فیلسوف مشهور روسی، به عنوان یکی از بزرگترین آثار نویسنده تعریف شده و به عنوان یک شاهکار ادبی شناخته می‌شود.

کتاب دوبروفسکی

الکساندر سرگیویچ پوشکین
الکساندر سرگیویچ پوشکین،شاعر و نویسندهیروسی سبک رومانتیسیسم است. او در ۶ ژوئن ۱۷۹۹ در شهر مسکو چشم به جهان گشود و در ۱۰ فوریه ۱۸۳۷ در سن پترزبورگ درگذشت.پوشکین بنیان گذار ادبیات روسی مدرن به حساب می آید و برخی او را بزرگ ترین شاعر زبان روسی می دانند.پوشکین افزون بر آنکه شاعر بزرگ روسیه به حساب می آید، نمایشنامه نویس، نثرپرداز و منتقد ادبی نیز بود. اشعار وی در دوران دبیرستان با نقاب قراردادی مکتب کلاسیک عرضه شد و شعرهای آغازین دهه ۱۸۲۰، در سبک رمانتیسم ارائه گردید. او به فرهنگ عامه روس هم دلبس...
قسمت هایی از کتاب دوبروفسکی (لذت متن)
سرگرمی همیشگی جناب ترایه کوراف عبارت بود از گردش در املاک درندشت خود، ضیافتهای متعدد و طولانی و شوخیهای من درآوردی عجیبی که اغلب دامنگیر آشنایان جدیدی می شد؛ هرچند رفقای قدیم هم از گزندش در امان نبودند، مگر شخصی به نام آندری گاوریلاویچ دوبروفسکی که همیشه از این قاعده مستثنا می ماند. این دوبروفسکی از ستوانهای بازنشستۀ گارد امپراتوری بود و نزدیکترین همسایۀ او به شمار می آمد و هفتادسر رعیت داشت. ترایه کوراف، که حتی در مناسبات خود با افراد عالی مرتبه هم گستاخ و مغرور بود، دوبروفسکی را با وجود مال ومنال ناچیزش محترم می شمرد. این دو زمانی همخدمتی بودند و ترایه کوراف عملا از خلق وخوی تند و قاطعیت رفیقش آگاه بود.