کتاب دستور جلسه

The Order of the Day
کد کتاب : 13811
مترجم :
شابک : 978-9643347963
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

فرمان روز
The Order of the Day
کد کتاب : 94307
مترجم :
شابک : 978-6222671990
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

صورت جلسه
The Order of the Day
کد کتاب : 1592
مترجم :
شابک : 978-964-453-122-4‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب صورت جلسه اثر اریک وویار

کتاب صورت جلسه، رمانی نوشته ی اریک وویار است که نخستین بار در سال 2017 به چاپ رسید. داستان این رمان ارزشمند به طمع ورزی ها، خودبرتربینی ها و حیله هایی می پردازد که به اشغال اتریش توسط آلمان نازی انجامید و با پرداختی هنرمندانه به گذشته ای تاریک، درباره ی بحران های سیاسی موجود در دنیای امروز، هشداری جدی می دهد. روز بیستم فوریه ی 1933، روزی معمولی در یکی از زمستان های سخت برلین به نظر می رسید. جلسه ای با حضور بیست و چهار نفر از بزرگان صنعت و مقامات ارشد نازی به صورت مخفیانه در سالن لوکسِ پارلمان آلمان برگزار می شود. این افراد در این مکان گرد هم آمده اند تا منابع مالی مورد نیاز برای به قدرت رسیدن حزب ملی سوسیالیست و صدراعظم این حزب را تأمین کنند. وویار با رمان جذاب و آموزنده ی صورت جلسه، درباره ی خطرات اطاعت کور و فکرنشده هشدار می دهد و یادآور می شود که در نهایت، می توان از بدترین سرنوشت ها جلوگیری کرد.

کتاب صورت جلسه


ویژگی های کتاب صورت جلسه

برنده جایزه گنکور 2017

نامزد جایزه فمینا

اریک وویار
اریک وویار، زاده ی 4 می 1968، نویسنده و کارگردان فرانسوی است. او تا کنون دو فیلم سینمایی ساخته و آثار داستانی اش نیز جوایز معتبر و ارزشمندی همچون Prix de l'inaperçu و البته جایزه ی گنکور سال 2017 را برای وویار به ارمغان آورده اند.
نکوداشت های کتاب صورت جلسه
Gripping... a tour de force.
گیرا... یک موفقیت.
Wall Street Journal Wall Street Journal

Extraordinary.
خارق العاده.
BBC

In this meticulously detailed and evocative book, history comes alive.
در این کتاب فوق العاده پرجزئیات و برانگیزاننده، تاریخ جان می یابد.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب صورت جلسه (لذت متن)
آن ها بیست و چهار نفر بودند، نزدیک درختان بی جان ساحل، بیست و چهار پالتوی سیاه، قهوه ای یا شرابی، بیست و چهار جفت سرشانه ی پشمی، بیست و چهار لباس سه تکه و به همان تعداد، شلوارهای درزدار دولایه با سجاف باریک. سایه ها وارد راهروی بزرگ کاخ رییس مجلس شدند، ولی به زودی دیگر نه مجلسی وجود خواهد داشت نه رییسی و در چند سال آینده، حتی اثری از پارلمان نخواهد بود، تنها کپه ای از خرده ریز و تلی از آوار دود گرفته باقی خواهد ماند. آن ها، یک لحظه کلاه های نمدیشان را برداشتند و بیست و چهار سر طاس نمایان شد. قبل از بالا رفتن از صحنه ی نمایش، دست هایشان را به هم فشردند. نجیب زاده های گرامی در راهروهای بزرگ هستند. به نظر می رسید آن ها می خواهند شاهد شروع گاردن پارتی باشند. بیست و چهار پیکر به دقت اولین قدم ها را جست و جو کردند، سپس یکی یکی، پله ها را بلعیدند، گاهی توقف می کردند تا از قلب پیر و کهنه شان زیاد کار نکشند و دستشان را به میله ی چرمی می چسباندند. آن ها با چشم های نیمه بسته بالا می رفتند، بی آن که ستون ها و طاق های گنبد را تحسین کنند، گویی روی کپه ی نامرئی از برگ های خشکیده راه می رفتند.

هیتلر در مرسدس اش هنگام ترک مونیخ از جنگل های پهناور گذشت. قصد داشت اول به برونو، زادگاهش و سپس به لینز، شهر جوانی اش و در نهایت به لئودینگ برود؛ جایی که والدینش آرمیده اند. در مجموع، سفر خوبی بود. حدود ساعت شانزده، هیتلر از مرز عبور کرده بود. هوا درخشان ولی سرد بود، همراهان او متشکل از بیست و چهار خودرو و بیست کامیونت بودند. همه این جا هستند: اس اس، اس آ، پلیس و تمام لشکر ارتش. آن ها با جمعیت ارتباط برقرار می کنند. لحظه ای، جلوی خانه پیشوا می ایستند؛ اما وقت را تلف نمی کنند. خیلی دیرشان شده است. دختربچه ها خوشه ها را تقدیم می کنند، جمعیت پرچم های خود را با نشان صلیب اسواستیکا تکان می دهند؛ همه چیز خوب است.

خورشید، ستاره ای سرد است. قلبش، مملو از خارهای یخ زده است و روشنایی اش، بدون بخشش. در ماه فوریه، درختان جان دادند ، رودخانه خشکید، گویی که دیگر سرچشمه، آبی بالا نمی آورد و دریا بیشتر از این نمی توانست آب ببلعد.