کتاب تحلیل گفتمان کاربردی

Applied Discourse Analysis
(فرهنگ عامه،رسانه ها و زندگی روزمره)
کد کتاب : 14166
مترجم :
شابک : 978-9641917908
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تحلیل گفتمان کاربردی اثر آرتور آسا برگر

این کتاب با سبکی دست یافتنی و آسان نگاشته شده است و نقاشی های نویسنده و بسیاری از تصاویر دیگر به شفاف سازی و روشن ساختن آن کمک کرده است.آسابرگر در این کتاب در مورد اصول اساسی نظریه گفتمان بحث می کند و آنها را در جنبه های مختلف فرهنگ عامه ، رسانه ها و زندگی روزمره به کار می برد. از جمله مباحثی که آنالیز می کند عبارتند از: سرعت یابی ، تبلیغات ، شوخی ، استفاده از زبان ، اسطوره ها ، افسانه ها و فرهنگ مادی.

آرتور آسا برگر استاد برجسته هنرهای ارتباطی الکترونیکی در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو ، ایالات متحده است. وی تاکنون بیش از هفتاد کتاب در زمینه رسانه ، فرهنگ عامه ، طنز ، نشانه شناسی و جهانگردی منتشر کرده است. وی در سال 1963 مدرس فولبرایت در ایتالیا بود و در کشورهایی مانند ایران ، چین ، اندونزی ، آلمان و آرژانتین سخنرانی کرده است. وی در سال 2009 از طرف دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی دانشگاه آیووا انتخاب شد.

کتاب تحلیل گفتمان کاربردی

آرتور آسا برگر
آرتور آسا برگر با این فرض که تحصیلات خوب، او را آماده هر شغلی خواهد کرد، لیسانس ادبیات و فلسفه خود را در دانشگاه ماساچوست در سال 1954 اخذ کرد. سپس به کسب تجربه در روزنامه نگاری روی آورد، با این قصد که بتواند بنویسد و ممکن است روزی به روزنامه نگاری حرفه ای تبدیل شود. وی در دانشکده روزنامه نگاری دانشگاه کالیفرنیا برکلی پذیرفته شد و از آنجا در تابستان سال 1954 شروع به کار کرد اما به دانشگاه آیووا منتقل شد و در آنجا توانست با افرادی مانند مارگریت یانگ همکاری کند. او همچنین توانست با گوستاو برگمان...