کتاب شمشیر سیمین

The Silver Sword
کد کتاب : 25772
مترجم : آرین دخت آرین
شابک : 978-9640018736
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 167
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1956
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

شمشیر نقره ای
The Silver Sword
کد کتاب : 15142
مترجم :
شابک : 978-9643498771
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1956
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 101
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب شمشیر نقره ای اثر ایان سرالیر

«ایان سرالیر» کتاب «شمشیر نقره ای» را بر اساس یک داستان واقعی نوشته است. داستان در زمان جنگ جهانی دوم رخ می دهد و فقط اسم شخصیت ها و برخی مکان ها عوض شده اند.

در اوایل ۱۹۴۰ نازی ها پدر خانواده بلیسکی را دستگیر می کنند و به زندان می برند. روث بزرگ ترین فرزند خانواده سیزده سال دارد، ادیک یازده ساله است و برونیای موبور سه ساله. ورشو تحت تسلط نازی ها محلی پر از کشتار و وحشت است و روزگار خانوادهٔ بلیسکی بدون داشتن پدر روز به روز سخت تر می شود. بچه ها تلاش می کنند در میان خرابه های شهرهای بمباران شده زنده بمانند. آنها مجبور می شوند سفری طولانی و خطرناک را از لهستان به سوئیس آغاز کنند، جایی که امیدوارند دوباره والدین خود را پیدا کنند.

«شمشیر نقره ای» ماجرای بچه هایی است که در دورانی سیاه و تلخ، سختی های زیادی را تحمل می کنند و با تلاش و مقاومت روزنه های امید را زنده نگه می دارند.

کتاب شمشیر نقره ای

قسمت هایی از کتاب شمشیر نقره ای (لذت متن)
پدرم گاهی اوقات با دانش آموزانی که کتاب شمشیر نقره ای را خوانده بودند گفتگو میکرد.او به آنها اسلایدهایی از منابعی که برای نوشتن کتاب استفاده کرده بود نشان میداد.او همیشه حرف هایش را با این جمله از بچه های اروپا،که انتشارات یونسکو آن را منتشر کرده است،به پایان میبرد:«هیچ بچه ای هرگز نباید دوباره چنین حالتی را در چهره اش داشته باشد.