کتاب انور خوجه

Enver Hoxha
(مشت سرخ آهنین)
کد کتاب : 15392
مترجم :
شابک : 978-6004051521
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 371
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب انور خوجه اثر بلندی فوزیو

در کتاب "انور خوجه" یا "مشت سرخ آهنین" به قلم "بلندی فوزیو" آمده است که استالینیسم ، آن مرحله ی به خصوص وحشیانه ی کمونیسم است که با درگذشت ژوزف استالین در سال 1953 یا حداقل با اصلاحات خروشچف در سال 1956 ، در بیشتر مناطق اروپای شرقی به پایان رسید. با این حال ، در کشور آلبانی ، استالینیسم تا سال 1990 تقریبا به صورتی ناخوشایند ماندگار شد.
رژیمی که دیکتاتور آلبانی ، "انور خوجه" آن را از زمان اشغال کمونیسم در سال 1944 تا زمان مرگ وی در 1985 رهبری کرد ، و آن را تحت عنوان جانشین خود رامیز آلیا تا سال 1990 ادامه داد، سلطنت وحشت آوری بود که طی آن در بالکان، یک صدای مخالف و معترض شنیده نمی شد؛ به این ترتیب کشوری اروپایی همانند کره شمالی امروز از سایر نقاط جدا شده بود. هنگامی که سرانجام سیستم کمونیستی آلبانی سقوط کرد ، جمعیتی خسته را بر جای گذاشت که پس از گذشت چندین دهه پاکسازی و ترور سیاسی ، وحشت زده و گیج بر جا مانده بودند. همچنین کشوری با اقتصاد ضعیف و شکننده بر جای گذاشت ، کشوری که فقر شدید در آن عادی شده بود. در دهه های بعد از مرگ "انور خوجه" ، آلبانی پیشرفت چشمگیری را از نظر سیاسی و اقتصادی نشان داد ، اما شبح "خوجه" همچنان بر سر این کشور ماندگار است.
روزنامه نگار ، "بلندی فوزیو" ، با استفاده از اسناد و مدارک دیده نشده و مصاحبه های دست اول ، زندگی یک حاکم مستبد را در زندگی نامه ای به نگارش درآورده که خواندن آن برای هر کس که به تاریخ بالکان و مطالعات کمونیستی علاقه مند است، ضروری می باشد.

کتاب انور خوجه

بلندی فوزیو
بلندی فوزیو (متولد 18 مه 1969 ، تیرانا ، آلبانی) روزنامه نگار، نویسنده و مجری برنامه گفتگوی تلویزیونی Opinion است که برای اولین بار در 31 آگوست 1997 پخش شد.فوزیو در سال 1991 در رشته ادبیات و زبان آلبانیایی از دانشگاه تیرانا فارغ التحصیل شد.در سال 1989 وی بخشی از کارمندان روزنامه دانشجویی دانشگاه بود.در دسامبر 1990 و فوریه 1991 وی یک شرکت کننده فعال در جنبش دانشجویی بود که باعث تغییر رژیم در آلبانی شد.در 5 ژانویه 1991 او بنیانگذار روزنامه "RD" (رنسانس دموکراتیک)، اولین روزنامه رایگان پس از تقر...
قسمت هایی از کتاب انور خوجه (لذت متن)
انور خوجه مردی کتابخوان، خوش برخورد و خوش سیما بود اما زیر این لایه بیرونی، شخصیتی به غایت متعصب، بیگانه ستیز، بدگمان و خونریز آرمیده بود. از بخت بد مردم آلبانی، انور خوجه که خود را مارکسیست لنینیست می نامید زمام امور این کشور را در پایان جنگ جهانی دوم به دست گرفت. انور خوجه چهل و یک سال با قدرت کامل با مشت آهنین بر آلبانی حکم راند. الگوی انور خوجه در کشور داری استالین بود. افتخار می کرد که «ما کمونیست های آلبانی با موفقیت بسیار آموزه های استالین را به کار برده ایم.» انور خوجه حتا بعد از مرگ استالین در 1953 همچنان به طرفداری از او و الگوبرداری از روش های سرکوب گرایانه او ادامه داد