کتاب کجا رفتی برنادت

Where'd You Go, Bernadette
کد کتاب : 1570
مترجم :
شابک : 978-600-194-356-0‮‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 373
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

کجا رفتی برنادت؟
Where'd You Go, Bernadette
کد کتاب : 80623
مترجم :
شابک : 978-6009739783
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کجا رفتی برنادت اثر ماریا سمپل

کتاب کجا رفتی برنادت، رمانی نوشته ی ماریا سمپل است که اولین بار در سال 2010 وارد بازار نشر شد. برنادت فاکس ناپدید شده است. وقتی دخترش، «بی»، سفری خانوادگی را به خاطر کسب نمره های عالی جایزه می گیرد، برنادت خود را درگیر آمادگی های لازم برای رفتن به این سفر می کند. اما او به خاطر سال ها تلاش برای حفظ و چرخاندن زندگی خود در سیاتل، اکنون بسیار خسته و بی انرژی است و ذهنش در آستانه ی فروپاشی قرار دارد. پس از به وقوع پیوستن اتفاقی ناخوشایند، برنادت ناپدید می شود و خانواده ی خود را تنها می گذارد. بعد از رفتن برنادت، «بی» تلاش می کند تا دلیل رفتن او را بفهمد و همین جست و جوها، باعث پدیدار شدن گذشته ای پنهان از برنادت می شود که او سال ها تلاش می کرده آن را مخفی نگه دارد. رمان کجا رفتی برنادت، داستانی فوق العاده جذاب و سرگرم کننده درباره ی عشق یک دختر به مادرش است و به خانواده ای می پردازد که تلاش می کند هویت خود را بازشناسد.

کتاب کجا رفتی برنادت


ویژگی های کتاب کجا رفتی برنادت

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

برنده جایزه الکس

نامزد جایزه بهترین کتاب طنز گودریدز

فیلمی بر اساس این کتاب ساخته خواهد شد.

ماریا سمپل
ماریا سمپل، زاده ی 21 می 1964، رمان نویس و فیلمنامه نویس آمریکایی است.سمپل در سانتا مانیکای کالیفرنیا به دنیا آمد و خانواده اش اندکی پس از تولد او به اسپانیا نقل مکان کردند. سمپل پس از چند سال به همراه خانواده دوباره به ایالات متحده بازگشت و به مدرسه ای شبانه روزی در کنتیکات رفت. او در سال 1986 در رشته ی زبان انگلیسی از کالج بارنارد فارغ التحصیل شد و به نویسندگی روی آورد.
نکوداشت های کتاب کجا رفتی برنادت
A compulsively readable and touching novel.
رمانی به شدت خواندنی و تأثیرگذار.
Goodreads

A delightful book.
کتابی لذت بخش.
Book Browse

An inventive and very funny novel.
رمانی خلاقانه و بسیار بامزه.
The Washington Post

قسمت هایی از کتاب کجا رفتی برنادت (لذت متن)
از: آدری گریفین، به: سو لین سیگال؛ کاملا درست شنیده ای. می خواستم درباره ی بوته های تمشک برنادت که دارن از تپه شون میان پایین و از زیر حصار رد می شن و باغچه منو خراب می کنن، باهاش حرف بزنم. من واسه از بین بردن تمشک ها متخصص استخدام کرده بودم که گفت تمشک های برنادت دارن پی ساختمون خونه ام رو خراب می کنن. خب طبیعیه که می خواستم خیلی دوستانه درباره اش با برنادت حرف بزنم. به خاطر همین هم وقتی برنادت جلوی مدرسه توی ماشینش نشسته بود و منتظر بود نوبتش بشه، رفتم دم ماشینش. مئا کولپا! ولی آخه چه راه دیگه ای واسه حرف زدن با اون زن وجود داره؟

درست مثل فرانکلین دلانو روزولت می مونه، فقط وقتی با ماشینش رد می شه اونم از کمر به بالا قابل دیدنه. اصلا فکر نکنم تا حالا حتی یه بار هم از ماشینش پیاده شده باشه که «بی» رو تا دم مدرسه ببره. من سعی کردم باهاش حرف بزنم، اما شیشه های ماشینش بالا بودن و وانمود می کرد منو نمی بینه. با اون شال حریر که دور گردنش می ندازه و عینک آفتابی گنده اش یه جوری رفتار می کنه انگار همسر رئیس جمهور فرانسس. به شیشه ی جلوی ماشینش ضربه زدم و یهویی راه افتاد و رفت. از روی پام رد شد! رفتم اورژانس و یه دکتر نفهم گیرم افتاد که اصرار می کرد هیچیم نیست.