کتاب روانشناسی و علوم غیبی

Psychology and the Occult
کد کتاب : 16130
مترجم :
شابک : 978-6001761218
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1902
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب روانشناسی و علوم غیبی اثر کارل گوستاو یونگ

دختری پانزده ساله که ادعا می کرد با روح دوستان و بستگان مرده ی خود مرتبا ارتباط برقرار می کند ، موضوع اولین کار منتشر شده توسط روانکاو افسانه ای "کارل گوستاو یونگ" بود. آنچه در "روانشناسی و علوم غیبی" گردآوری شده ، در کنار بسیاری از نوشته های بعدی او در مورد موضوعاتی مانند زندگی پس از مرگ ، تله پاتی و اشباح ، نقطه ی شروع یک علاقه حرفه ای و شخصی - حتی وسواس گونه - بود که در طول زندگی "یونگ" ادامه یافت. "روانشناسی و علوم غیبی" که توسط یکی از بزرگترین و بحث برانگیزترین متفکران قرن بیستم نوشته شده است ، نمایانگر یک بحث جذاب از دنیای تاریک و ناشناخته ی غیبی و اعماق مبهم روان انسان است.
خواندن این کتاب برای هر کس که هم به روانشناسی و هم به پدیده های ماورا الطبیعه علاقه مند است لازم است. "کارل گوستاو یونگ" در این کتاب تجربیات خود را هنگام مطالعه پدیده های مربوط به روح توصیف می کند و توضیحات علمی قابل قبولی را برای بسیاری از وقایع مختلف "ماورا الطبیعه" که شاهد بوده ارائه می دهد. آنچه از مطالعه ی این اثر و دیگر آثار وی به دست می آید، تفاوت در نوشته های قبلی "یونگ" با نوشته های بعدی او بود. او در اوایل کارش کاملا به توضیحات معنوی شک داشت ، اما نوشته های بعدی او به وضوح نشانگر اعتقاد وی به این مساله است که واقعیت ممکن است شامل موارد ماورا الطبیعه و معنوی نیز باشد و شک کنندگان باید ذهن خود را باز کرده و شواهد موجود را به نفع توضیحات ماورا الطبیعه بررسی کنند. کسانی که نوشته های دیگر او را خوانده اند خوب است که با این کتاب عالی ادامه دهند.

کتاب روانشناسی و علوم غیبی

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
دسته بندی های کتاب روانشناسی و علوم غیبی
قسمت هایی از کتاب روانشناسی و علوم غیبی (لذت متن)
دوشیزه اس. دبلیو، 15 ساله، پروتستان بود. پدربزرگ پدری اش نیز بسیار تیزهوش و یک شخصیت روحانی بود که بارها در حالت بیداری توهّماتی را از سر گذرانده بود (این توهمات عمدتا تصوّرات وی بودند که اغلب، صحنه های کاملا مهیّج همراه با مکالمات، و غیره شامل می شدند). یکی از برادرهای پدربزرگش عقب مانده و کند ذهن بود، و نیز یک شخصیت عجیب و غریب و غیرعادی نیز تصوّراتی را مجسم می کرد. یکی از خواهران پدربزرگش هم شخصیتی عجیب و غریب و غیرعادی داشت. مادربزرگ پدری اش پس از یک بیماری توأم با تب - تب حصبه؟ - در سن 20 سالگی به یک حالت نشئه مانند و از خودبی خودی مبتلا شده بود که این حالت تا سه روز ادامه داشت. او از آن حالت بیدار نشد تا اینکه فرق سرش با یک اطوی بسیار داغ سوزانده شد. بعدها هنگامی که او دچار هیجان عاطفی می شد گرفتار تشنج های ضعیفی می شد؛ این حالت ها تقریبا همیشه با خوابگردی خفیفی همراه بودند که در طی آن، او پیشگویی هایش را بیان می کرد. پدر دوشیزه اس. دبلیو. نیز عجیب و غریب بود. شخصیتی اصیل با اندیشه های عجیب و غریب. دو تا از برادرهای پدرش هم همین طور بودند. هر سه برادر توهّماتی در حالت بیداری داشتند (قدرت پیش گویی، اخطارهای قبلی، و غیره). برادر سوم هم غیرعادی و عجیب و غریب بود، فردی بااستعداد بود، اما استعداد او یک جانبه بود. مادر دوشیزه اس. دبلیو. دچار حقارت روانی مادرزادی بود که اغلب در مرز جنون قرار می گرفت. یک خواهرش دچار هیستری و رویابین بود و خواهر دیگرش مبتلا به «حملات قلبی عصبی» مداوم.