کتاب نه گفتن کافی نیست!

No Is Not Enough
ظهور ترامپیسم: ظهور بحران های فزاینده
کد کتاب : 17144
مترجم :
شابک : 978-6002965851
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 420
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

«نه» گفتن کافی نیست
No Is Not Enough
مقاومت در برابر شوک های جدید و به دست آوردن جهانی که می خواهیم
کد کتاب : 17145
مترجم :
شابک : 978-6007033524
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب نه گفتن کافی نیست! اثر نائومی کلاین

کتاب «نه گفتن کافی نیست»، اثری نوشته ی «نائومی کلاین» است که نخستین بار در سال 2017 به چاپ رسید. «کلاین» در این اثر بیان می کند شیوه ی اجرایی «دونالد ترامپ»—بر هم زدن افراطی نظم اقتصاد آمریکا به سود شرکت های بزرگ، جنگ همه جانبه با «تروریسم و افراط گرایی»، و کنار گذاشتن اطلاعات علمی در مورد موضوع تغییرات اقلیمی—امواجی از بحران و شوک را یکی پس از دیگری به وجود خواهد آورد، هم در اقتصاد، هم در امنیت ملی و هم در محیط زیست. «کلاین» اما توضیح می دهد که «ترامپ» یک استثنا نیست بلکه نتیجه و برآیند منطقی خطرناک ترین گرایش ها در پنجاه سال گذشته است. این نویسنده از طریق آشکار کردن نیروهای تأثیرگذار در به قدرت رسیدن «ترامپ»، چشم اندازی جسورانه را برای مقابله ی جوامع با نظامی گری، ملی گرایی، و بنگاه مداری ارائه می کند.

کتاب نه گفتن کافی نیست!


ویژگی های کتاب نه گفتن کافی نیست!

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

نائومی کلاین
نائومی کلاین، زاده ی 8 می 1970، روزنامه نگار و فعال اجتماعی کانادایی است که بیشتر به خاطر تحلیل ها و نقدهایش بر جهانی سازی شرکتی شناخته می شود. کلاین در مونترال به دنیا آمد و در دانشگاه تورنتو در رشته ی روزنامه نگاری تحصیل کرد. او با چاپ مطالبی در یک روزنامه ی دانشجویی، نوشتن را با سمت سردبیر آغاز نمود. کلاین پس از سال سوم دانشگاه، انصراف داد تا به شغلی پیشنهادی در «گلوب اند میل» تورنتو بپردازد و سپس سردبیری نشریه ی «دیس» را بر عهده گرفت. او در سال 1995 به دانشگاه تورنتو بازگشت اما پیش از آن ...
نکوداشت های کتاب نه گفتن کافی نیست!
A road map to resistance in the Trump era.
یک نقشه ی راه برای مقاومت در دوران «ترامپ».
Barnes & Noble

Urgent, timely.
ضروری و به موقع.
Noam Chomsky

A blueprint for combating Trumpism and the corporatist policies of his predecessors.
نقشه ای برای مقابله با «ترامپیسم» و سیاست های بنگاه مدار پیشینیان او.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب نه گفتن کافی نیست! (لذت متن)
با تماشای ظهور «دونالد ترامپ»، حس غریبی به من دست می دهد. فقط این نیست که او سیاست مبتنی بر شوک را بر قدرتمندترین و تا بن دندان مسلح ترین ملت روی زمین به کار برده باشد؛ بیشتر از آن است.

من در کتاب ها، فیلم های مستند، و گزارش های کاوشگرانه، مجموعه ای از روندها را مستند کرده ام: ظهور سوپربرندها، قدرت گسترنده ی دارایی خصوصی بر نظام سیاسی، و تحمیل جهانی نئولیبرالیسم غالبا با استفاده از نژادپرستی و ترس از «دیگری» به عنوان یک ابزار کارآمد، پیامد های زیانبار تجارت آزاد شرکتی، و بلای انکار سرسختانه ی تغییرات اقلیمی را که به جان جناح راست طیف سیاسی افتاده است.

و وقتی که شروع به تحقیق و تفحص درباره ی «ترامپ» کردم، او برای من بیشتر و بیشتر به «هیولای فرانکنشتاین» شباهت یافت، مثل این که اعضای تن او از بخش هایی از همه ی این روندها و بسیاری از روندهای خطرناک دیگر به هم برآمده باشد.