کتاب تاریخ اندیشه های دینی 2

A History of Religious Ideas
(از گوتاما بودا تا پیروزی مسیحیت)
کد کتاب : 17555
مترجم :
شابک : 978-9644486425
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 765
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تاریخ اندیشه های دینی 3
A History of Religious Ideas
(از اسلام تا عصر اصلاحات)
کد کتاب : 17556
مترجم :
شابک : 978-9644486432
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 524
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تاریخ اندیشه های دینی 1
A History of Religious Ideas
( از عصر حجر تا آیین اسرار الئوسی)
کد کتاب : 17554
مترجم :
شابک : 978-9644486418
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 685
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ اندیشه های دینی 1 اثر میرچا الیاده

کتاب تاریخ اندیشه های دینی مجموعه ای است سه جلدی از میرچا الیاده که به عنوان مرجع پژوهش برای بسیاری از دانشجویان علاقمند به مباحث تاریخ دین و بشریت مورد استفاده قرار می گیرد. جلد یک کتاب تاریخ اندیشه های دینی با عنوان از عصر حجر تا آیین اسرار الئوسی، علاقه ی تمام تاریخ دانان ادیان غربی را بر می انگیزاند؛ علی الخصوص این که در مورد ادیان بنی اسرائیلی نیز فصل هایی را در بردارد. هر چند اگر کسی مایل است دامنه ی دید وسیع تری نسبت به این عرصه ی غول آسای تاریخی به دست بیاورد، باید جلد به جلد آن را مطالعه کند. این کتاب علاوه بر اینکه حاوی متنی یک دست به دلیل نگارش شیوای الیاده است، همچنین بنیاد عمارتی باشکوه از تاریخ دین محسوب می شود که الیاده را می توان معمار اولیه و اصولی این بنا دانست.
این جلد از کتاب تاریخ اندیشه های دینی، نخستین بخش از مطالعه ی تاریخ دین محسوب شده و به مرور ادیان بسیار قدیمی که خیلی قبل تر از مسیحیت وجود داشته اند می پردازد. حتی در ابتدای کتاب یافته هایی از عصر حجر نیز پوشش داده شده است. با وجود اینکه مجموعه ی کامل سه جلدی این کتاب ممکن است برای خواننده سنگین به نظر بیاید، اما با مطالعه ی جلد نخست متوجه خواهد شد که نویسنده تنها چکیده ای از مهم ترین نکات مرتبط با هر دین و آیین را بیان داشته است. در عوض حدود بیست درصد کتاب به یادداشت ها و کتاب شناسی های عظیم نگارنده برای اطلاعات بیشتر اختصاص داده شده و با مطالعه ی این کتاب، خواننده تعهد عظیمی در برابر مطالعه ی بیشتر در این زمینه ی تاریخی حس می کند.

کتاب تاریخ اندیشه های دینی 1

میرچا الیاده
الیاده در ۱۹۶۴ از طرف دانشگاه شیکاگو به اعطای عنوان استاد خدمات ممتاز سیول ال. آیوری مفتخر شد و در ۱۹۶۶ دکترای افتخاری دانشگاه ییل را دریافت کرد. دریافت مدال طلای جایزه فرهنگ مسیحی از طرف دانشگاه ویندسور کانادا و دریافت دکترای افتخاری از ریپون کالج در ۱۹۶۹ و به عضویت درآمدن در آکادمی بریتانیا در سال ۱۹۷۰ از دیگر افتخارات علمی اوست. الیاده از ۱۹۷۰ به بعد دکترای افتخاری از دانشگاه ها و مراکز معتبر علمی متعددی را دریافت کرد. برخی از آن ها عبارتند از: کالج بوستون (۱۹۷۱)، کالج حقوق سیل فیلادلفیا (...
نکوداشت های کتاب تاریخ اندیشه های دینی 1
No one has done so much as Mr. Eliade to inform literature students in the West about 'primitive' and Oriental religions. . . . Everyone who cares about the human adventure will find new information and new angles of vision.
برای مطلع ساختن دانشجویان ادبیات در غرب درباره ی ادیان ابتدایی خاور زمین، هیچکس به اندازه ی آقای الیاده نکوشیده است. هر آن کس که به ماجراجویی های بشر اهمیت بدهد، در این کتاب اطلاعات و زاویه ی دید جدیدی را کسب خواهد نمود.
New York Times Book Review New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب تاریخ اندیشه های دینی 1 (لذت متن)
مسأله «فرایند انسان شدن» به رغم اهمیت فراوانی که برای شناخت پدیده دینی دارد، فعلا مورد بحث ما در این جا نیست. کافی است به یادآوریم که وضعیت قائم یا (راست ایستادن) پیشاپیش نشانه فراتر رفتن از شرایط ویژه نخستی هاست. وضعیت قائم نمی تواند جز در حالت بیداری حفظ شود. به دلیل همین وضعیت قائم انسان است که فضا برای انسان نماهای اولیه در ساختاری دسترس ناپذیر سازمان یافته است: در چهار جهت افقی که از یک محور مرکزی «بالا» «پایین» منشعب می شود. به سخن دیگر، فضا می تواند حول بدن انسان که به جلو، عقب، راست، چپ، به سمت بالا و پایین امتداد می یابد سازمان داده شود. از این تجربه آغازین و ریشه دار است احساس «افکنده شدن» در میانه گستره ای ظاهرا بی کران، ناشناخته و تهدیدکننده که روش های متفاوت جهت یابی توسعه می یابد؛ زیرا زنده ماندن به مدتی طولانی در سرگیجه ای که با گم کردن جهت پدید می آید ناممکن است. این تجربه فضا که حول یک «مرکز» جهت داده می شود اهمیت تقسیمات و توزیع های تناقض مناطق ایده آل، تراکم ها و سکونتگاه ها و نمادگرایی کیهان شناختی آن ها را توضیح می دهد.