کتاب مائوی دوم

Mao II
کد کتاب : 154
مترجم :
شابک : 978-600-404-070-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 324
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

مائوی دوم
Mao II
  • 50,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ورا ورا
    نویسنده:
کد کتاب : 18003
مترجم :
شابک : 978-6008984146
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 324
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مائوی دوم اثر دان دلیلو

دان دلیلو، یکی از باهوش ترین و سرگرم کننده ترین نویسنده های حال حاضر آمریکا، رمانی فوق العاده درباره ی کلمات، تصاویر، رمان نویسان، تروریست ها و عقل و ذهن توده ها به مخاطبین خود عرضه کرده است. در مرکز رمان مائوی دوم، نویسنده ای مشهور و انزواطلب به اسم بیل گری قرار دارد که از رمان شکست خورده اش که سال ها مشغول کار بر روی آن بوده، به سوی دنیایی از خشونت های سیاسی فرار می کند؛ جهانی آکنده از مواد منفجره و گروگان های محبوس در زیرزمین خانه ها. راه خطرناک بیل، دو شخصیت را درگیر مشکلات فراوانی می کند: دستیار نابغه و باهوش بیل به اسم اسکات، و زن جوان و عجیبی که معشوقه ی اسکات[و بیل]است. رمان مائوی دوم، رمانی درخشان و سرشار از خشم های نهان و تبدیل شده به طعنه و کنایه است و لحظات فراوانی از برتری از نظر معنا و ساختار را به مخاطبین ارائه می کند که رسیدن به آن ها، کار بسیار سختی است و از عهده ی هر نویسنده ای بر نمی آید.

کتاب مائوی دوم


ویژگی های کتاب مائوی دوم

برنده ی جایزه ی پن/فاکنر سال 1992

دان دلیلو
دان دلیلو (انگلیسی: Don DeLillo؛ زاده ی ۲۰ نوامبر ۱۹۳۶) نویسنده، نمایش نامه نویس، فیلم نامه نویس، پدیدآور و رمان نویس اهل ایالات متحده آمریکا است.«دان دلیلو» در یک خانواده ی کاتولیک ایتالیایی طبقه ی کارگر به دنیا آمد. در نوجوانی علاقه ی چندانی به نوشتن نداشت. او تابستان ها به عنوان پارکبان ، ساعت ها وقت خود را صرف راهنمایی و پارک ماشین ها می کرد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه «فوردهام» در «برونکس» با مدرک لیسانس در رشته ی هنرهای ارتباطی در سال 1958 به حرفه ی آگهی نویسی روی آورد. وی بارها شغل...
نکوداشت های کتاب مائوی دوم
The writing is dazzling.
نثر [این کتاب]خیره کننده است.
New York Times New York Times

This novel's a beauty.
این رمان، اثری هنری و زیباست.
Publishers Weekly Publishers Weekly

DeLillo is a modern master and literary provocateur.
دلیلو، استادی نوگرا و جریان سازی ادبی است.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب مائوی دوم (لذت متن)
بیل داده بود عکس اش را بیندازند، نه به دلیل آن که بخواهد از جای مخفی اش بیرون بیاید، بلکه به دلیل آن که به جای مخفی تری برود. او می خواست در شرایط انزوایش بازنگری کند. او به بحران آشکار گی نیاز داشت تا دلیلی محکم برای تشدید پنهان سازی اش دست و پا کند.

سال ها قبل شایعاتی بر سر زبان ها افتاده بود که بیل مرده است، بیل در منیتوبا به سر می برد، بیل با نام آدمی دیگر روزگار می گذراند، بیل دیگر کلمه ای بر کاغذ نخواهد آورد. این ها از جمله قدیمی ترین شایعات روی زمین بودند و نه درباره ی بیل بلکه آمال و آرزوهای کسانی بودند که تمنای معماسازی و افسانه پردازی داشتند. بیل هم اکنون داشت از چرخه ی مرگ و حیات تازه ی خویش طرح می زد.

اتاق تاریک بود و مرد دم پنجره ایستاد در انتظار چراغ های جلوی ماشین تا پدیدار شوند بر بالای تپه و نورشان مارپیچ بیاید پایین بر آن گستره، بر تنه های درختان و ساقه های خمیده و سنگ پاره ها. اشتیاق نبود یا انتظاری از سر نیاز، بلکه صرفا یک احساس که این صحنه تا لحظاتی دیگر در برابر چشمانش نمایان خواهد شد و اگر دمی بیشتر آنجا بماند اتومبیل را خواهد دید که در راه شیارخورده می پیچد.