کتاب گشت شبانه

The Night Watch
کتاب دوم از سه گانه ی مودیانو (شغل)
کد کتاب : 1868
مترجم :
شابک : 978-600367259-8
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

مودیانو برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 2014

معرفی کتاب گشت شبانه اثر پاتریک مودیانو

گشت شبانه دومین رمان پاتریک مودیانو است. این کتاب داستان جوانی را روایت می کند ، که بین کارش برای گشتاپوی فرانسوی واطلاع رسانی به آن در مورد ارتش مقاومت فرانسه و کارش برای ارتش مقاوت فرانسه و اطلاع رسانی به آن در مورد پلیس ،دلالان بازار سیاه، محیط کلوپ های تفریحی و فاحشه ها و تفریح هایی که در اختیار مردم قرار می دهد مانده است.در حالیکه اواز هر دو طرف برای به دست آوردن اطلاعات، تحت فشار است و همه چیز به وضعیت بحرانی می رسد؛ او خود را در سراشیبی رفتن به مسیر قربانی کردن خود، به عنوان تنها راه فرار از وضعیت غیر ممکن می بیند. سوالی که همواره ذهن او را مشغول می کند این است که چطور می شود بدون اینکه خائن باشد خیانت کند.
در این کتاب حیرت انگیز ، بی رحمانه و دلپذیر ، مودیانو سعی می کند با بیرون فرستادن شخصیت های خود در یک گشت فانتزی در شبی سرنوشت ساز، گذشته را پاک و تطهیر کند.

گشت شبانه بازتاب سورئالیستی در مورد خیانت و خود تخریبی در پاریس در طول اشغال نازی ها است. پاریس ، شهر نور ، در این یادآوری شبیه به خواب تحریف شده و سردرگم است و همه مکانهای زیبای آن با بی حسی و ترس آغشته می شود. هنگامی که پاتریک مودیانو جایزه نوبل ادبیات در سال 2014 را دریافت کرد،به خاطر استفاده از هنر حافظه برای زنده کردن خاطره ی اشغال پاریس در جنگ جهانی دوم مورد ستایش قرار گرفت.

کتاب گشت شبانه

پاتریک مودیانو
مودیانو از مادری بلژیکی و پدری یهودی اهل ایتالیا در سال ۱۹۴۵ به دنیا آمده است. وی از چهره های نوجوی ادبیات مدرن فرانسه شناخته میشود که آثارش هم تحسین منتقدان ادبی را برانگیخته و هم خوانندگان فراوان دارد. مودیانو از نویسندگان پرکار به شمار می رود و برخی از کارهای او به فیلم نیز برگشته است. جایزه ی بزرگ آکادمی فرانسه برای ادبیات در سال ۱۹۷۲ نصیب وی شد. در سال ۱۹۷۸، جایزه ی معتبر فرانسوی گنکور را برای رمان خیابان بوتیکهای خاموش دریافت کرد. در سالهای اخیر رمانهای «میدان اتوال»، «در کافه جوانی گمش...
نکوداشت های کتاب گشت شبانه
Bracing and brilliant, The Night Watch deepens the twilit mood of 1940s film noir or mid-period Graham Greene with an immersive intensity
مهیج و درخشان، گشت شبانه در حال و هوای دوگانه ی فیلم های نوآر دهه 1940 و اواسط دوره گراهام گرین به شدت عمیق می شود.
Boyd Tonkin, The Independent

Obscure but mesmerising allegory of modern everyman
گنگ و مبهم اما تمثیلی هیپنوتیزم کننده از انسان مدرن.
Sunday Times Sunday Times

(A) surreal, cyclical nightmare
یک کابوس سوررئال و چرخه ای
Duncan White, The Telegraph

قسمت هایی از کتاب گشت شبانه (لذت متن)
در پاریس هیچ ماشینی نمانده بود. حتی یک عابر پیاده دیده نمی شد. گه گاه، صدای ناقوس کلیسا سکوت را در هم می شکست. در پیچ یک خیابان، در زیر آفتاب سوزان، تصور می کردم که خواب آشفته ای می بینم. مردمْ پاریس را در ماه ژوئیه ترک کرده بودند و برای آخرین دیدار، شب هنگام در کافه های پیاده روی شانزه لیزه و جنگل بولونی دور هم جمع می شدند. هیچ زمان به اندازه ی این لحظات طعم تلخ تنهایی را نچشیده بودم.