کتاب تخیل را مرده خیال کن

Imagination Dead Imagine
کد کتاب : 2003
مترجم :
شابک : 978-600367066-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1965
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تخیل را مرده خیال کن اثر ساموئل بکت

کتاب «تخیل را مرده فرض کن» در اصل بخشی از یک نوشته ی بلند به عنوان «All Strange Away» است که بکت آن را بسط و توسعه داده است. متن از وضعیتی صحبت می کند که تخیلی در حال مرگ است، اما خود تخیل از این وضع رو به نابودی اش آگاهی کامل دارد.

کتاب «تخیل را مرده خیال کن» ماهیتا همان بکت است. اگر کسی مثال خوبی در مورد بکت بخواهد، تا از چگونگی نوشته های او مطلع شود قطعا این کتاب یکی از بهترین نمونه هاست. کتاب «تخیل را مرده خیال کن» پلات مشخصی ندارد، همچنین شخصیت پردازی، ساختار، درون مایه و دیگر عناصری که به طور سنتی از یک داستان انتظار می رود.
تصاویری چون گویی که به تناوب در سیاهی و روشنی می غلتد، تجمعی متشکل از دو بدن، فیگورهایی به شکل جنین – می توانند استعاره هایی از خود زندگی باشند، اما همین ها هم برای هر خواننده ممکن است معناهای خاص دیگری را بازنمایی کند. درواقع درک پاره های «تخیل را مرده خیال کن»، بسیار منوط به تجربه ی زیسته ی خواننده اش است.

کتاب تخیل را مرده خیال کن

ساموئل بکت
ساموئل بارکْلی بکت، زاده ی ۱۳ آوریل ۱۹۰۶ و درگذشته ی ۲۲ دسامبر ۱۹۸۹، نمایشنامه نویس، رمان نویس و شاعر ایرلندی بود. او در سال ۱۹۶۹ به دلیل «نوشته هایش - در قالب رمان و نمایش - که در فقر [معنوی] انسان امروزی، فراروی و عروج او را می جوید»، جایزه ی نوبل ادبیات را دریافت نمود.خانواده اش پروتستان بودند. پدرش ویلیام، مادرش ماریا و برادرش فرانک نام داشتند. دوره ی ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد و به واسطه ی علاقه اش به زبان فرانسه، در رشته ی ادبیات و زبان فرانسه ادامه تحصیل داد و در سال ۱۹۲۷ با درجه ی...