کتاب ریشه های اقتصادی دیکتاتوری و دموکراسی

Economic Origins of Dictatorship and Democracy
کد کتاب : 20214
مترجم :

شابک : 978-9642140367
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 600
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ریشه های اقتصادی دیکتاتوری و دموکراسی اثر دارون عجم اوغلو

چه نیروهایی منجر به ایجاد دموکراسی می شوند؟ چرا گاهی اوقات فقط اتحاد ایجاد می شود و فروپاشی در زمان دیگری اتفاق می افتد؟ کتاب ریشه های اقتصادی دیکتاتوری و دموکراسی که توسط دو تن از مقامات برجسته این موضوع در جهان نوشته شده است ، چارچوبی برای تجزیه و تحلیل ایجاد و تحکیم دموکراسی ایجاد می کند. این کتاب عواملی که دولت و جنبشهای مردمی به سمت دموکراسی یا دیکتاتوری هدایت می کند را تشریح می کند. دارون عجم اوغلو و جیمز رابینسون استدلال می کنند که گروه های مختلف اجتماعی به دلیل نحوه ی تخصیص قدرت و منابع سیاسی ، نهادهای مختلف سیاسی را ترجیح می دهند. کتاب آنها ، موضوع سمیناری چهار روزه در مرکز تحقیقات بنیادی علوم اجتماعی هاروارد ،در زمینه مسائل اساسی در علوم اقتصادی بوده است. عجم اوغلو پروفسور دانشگاه اقتصاد کاربردی در موسسه فناوری ماساچوست چارلز پی. کیندلبرگر است. جیمز ا. رابینسون استاد در دانشگاه هاروارد است. وی عضو هیئت علمی دانشگاه هاروارد در مرکز امور بین المللی ودرهد و عضو برنامه انستیتوی کانادا برای تحقیقات پیشرفته در مورد موسسات ، سازمانها و رشد است.
این کتاب در در 12 فصل و 6 بخش نوشته شده است. بخش اول پرسش ها و پاسخ ها، بخش دوم مدل سازی عرصه ی سیاست، بخش سوم ایجاد و تحکیم دموکراسی، بخش چهارم به کار گیری مدل ها ، بخش پنجم نتیجه گیری و آینده ی دموکراسی و بخش ششم پیوست نام دارد.

کتاب ریشه های اقتصادی دیکتاتوری و دموکراسی

دسته بندی های کتاب ریشه های اقتصادی دیکتاتوری و دموکراسی
نکوداشت های کتاب ریشه های اقتصادی دیکتاتوری و دموکراسی
I would recommend this book to anyone with a serious interest in democratic transitions and economic development. Its historical scope, and the power of the models it develops, set a new standard in political economy.
من این کتاب را به هر کسی که علاقه جدی به مسائل دموکراتیک و توسعه اقتصادی دارد توصیه می کنم. دامنه تاریخی آن و قدرت مدلهایی که ایجاد می کند ، استاندارد جدیدی را در اقتصاد سیاسی تعیین می کند.
Michael Munger, EH.NET

Students of economics will study this text as much for its methodical exposition as for its conclusions.
دانشجویان اقتصاد این کتاب را همانقدر بخاطر شرح متدولوژیکالش می خوانند که برای نتیجه گیری هایش.
Tim Harford, Financial Times

Acemoglu and Robinson have developed a coherent and flexible analytical framework that brings together many aspects of the comparative political economy of democratization and democratic consolidation.
عجم اوغلو و رابینسن یک چهارچوب تحلیلی منعطف و منسجم ایجاد کرده اند که جنبه های زیادی از سیاست اقتصادی دموکراسی سازی و تحکیم دموکراتیک را کنار هم قرار می دهد.
Thomas Romer, Princeton University

قسمت هایی از کتاب ریشه های اقتصادی دیکتاتوری و دموکراسی (لذت متن)