کتاب موتورهای مرگبار

Mortal Engines
(رویدادنگاری شهر گرسنه 1)
کد کتاب : 22723
مترجم :
شابک : 978-6004624329
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

موتورهای مرگبار
Mortal Engines
کد کتاب : 113973
مترجم :
شابک : 978-6227701333
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب موتورهای مرگبار اثر فیلیپ ریو

کتاب «موتورهای مرگبار» رمانی نوشته «فیلیپ ریو» است که نخستین بار در سال 2001 وارد بازار نشر شد. هزار سال از زمانی می گذرد که انسان ها در جنگی شصت دقیقه ای تقریبا خود را به نابودی کشاندند، و حالا تمام شهرها بر ماشین هایی غول پیکر ساخته می شوند که بر روی زمین حرکت می کنند و شهرهای کوچکتر را می بلعند. پس از این که لندن شهری کوچکتر را می بلعد، «تام» به سطح زمین فرستاده می شود تا برای یافتن اشیای باارزش احتمالی جست و جو کند. او در آنجا از دیدن دانشمند مورد علاقه اش کاملا شگفت زده می شود: «ولنتاین»، تاریخ نگار و باستان شناس ارشد لندن. اما اوضاع زمانی شکلی پیچیده به خود می گیرد که یکی از بازماندگان شهر تلاش می کند «ولنتاین» را به قتل برساند. «تام» به تعقیب او می رود اما درمی یابد که مجرم کسی نیست جز زنی جوان با زخمی روی صورتش و چشمی آسیب دیده. طولی نمی کشد که هر دوی آن ها از شهر اخراج می شوند و تلاش می کنند تا راهی برای بازگشت به لندن بیابند. با این حال، «تام» در طول این سفر، حقیقت را درباره الگو و قهرمانش، «ولنتاین»، کشف می کند—و همینطور درباره بی رحمی های جهانی که شهرهای آن، شهرهای دیگر را می بلعند.

کتاب موتورهای مرگبار


ویژگی های کتاب موتورهای مرگبار

نامزد جایزه ادبی کاستا (ویت برد)

نامزد جایزه کتاب نوجوانان رود آیلند سال 2006

برنده جایزه کتاب Nestlé Smarties سال 2002

فیلیپ ریو
فیلیپ ریو (Philip Reeve‎؛ زادهٔ ۲۸ فوریهٔ ۱۹۶۶) یک نویسنده، پدیدآور اهل بریتانیا است. رمان موتورهای مرگبار اثر وی است.رمان وی در سال 2007، Here Lies Arthur، بر اساس افسانه پادشاه آرتور، برنده مدال کارنگی، جایزه ای که بهترین کتاب کودک سال را که در انگلستان منتشر شده است، می شناسد.
نکوداشت های کتاب موتورهای مرگبار
A staggering feat of engineering, a brilliant construction that offers new wonders at every turn.
شاهکاری خیره کننده در مهندسی، مخلوقی درخشان که در هر پیچ و خم، شگفتی های جدیدی را ارائه می کند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Readers who enjoy violent, titanic clashes between good and evil will be absorbed from beginning to end.
مخاطبینی که از جدال های خشونت آمیز و عظیم میان خیر شر لذت می برند، از ابتدا تا انتها مجذوب خواهند بود.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Exciting and visually descriptive.
هیجان انگیز و ملموس از نظر بصری.
School Library Journal School Library Journal

قسمت هایی از کتاب موتورهای مرگبار (لذت متن)
بعد از ظهر بهاری پر باد و دلگیری بود و شهر لندن، شهرک کوچک معدنکاوی را در پهنه بستر خشکیده دریایی تعقیب می کرد که پیش از این، دریای شمال نام داشت. اگر اوضاع رو به راه بود، لندن خودش را برای شکاری چنین مردنی به زحمت نمی انداخت.

اما این روزها دیگر شکار، از هر نوعی، کمیاب شده بود و برخی شهرهای بزرگتر با حرص و ولع در کمین لندن بودند. ده سالی می شد که از ترس آن ها مخفی شده و در منطقه ای مرطوب و کوهستانی در غرب پناه گرفته بود. جایی که به اعتقاد صنف مورخان، زمانی جزیره بریتانیا بوده. ده سالی می شد که لندن چیزی جز شهرک های کشاورزی خرد و دهکده های یکجانشین آن دره های مرطوب را به نیش نکشیده بود.

شهر خیلی زود مثل آوار بر سر شهرک خراب می شد؛ کوه متحرکی از فلز که مثل کیک عروسی، طبقه طبقه تا هفت طبقه بالا می رفت. طبقه های پایین تر در میان دود موتور چنبره زده بودند، ویلاهای ثروتمندان بر عرشه های بالاتر به سفیدی می درخشید و بر بالای همه این ها، ششصد متر بالاتر از زمین فنا شده، صلیب بالای کلیسای جامع «سنت پاول»، درخششی طلایی داشت.