کتاب هنر پیش بینی

Superforecasting: The Art and Science of Prediction
گفتاری درباره توانایی آینده نگری با روش های علمی
کد کتاب : 23255
مترجم : محمدحسن جعفری سهامیه
شابک : 978-6008591535
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 408
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد جایزه کتاب فایننشال تایمز سال 2015

برنده جایزه کتاب تجارت اکسیوم در تئوری تجارت (مدال طلا)

معرفی کتاب هنر پیش بینی اثر مجموعه ی نویسندگان

"هنر پیش بینی" اثری است از "فیلیپ تتلاک" و "دن گاردنر" که "گفتاری درباره توانایی آینده نگری با روش های علمی" را ارائه می کند.
همه افراد می توانند از دیدن آینده بیشتر بهره مند شوند؛ خواه خرید سهام ، خط مشی ساخت و ساز ، راه اندازی یک محصول جدید باشد یا صرفا برنامه ریزی برای وعده های غذایی هفته. متأسفانه ، مردم پیش بینی وحشتناکی دارند. همانطور که "فیلیپ تتلاک" ، در یک مطالعه برجسته در سال 2005 نشان داد ، حتی پیش بینی های کارشناسان نیز فقط کمی بهتر از شانس است. با این حال ، یک نتیجه مهم که گزارش شده این است که برخی از کارشناسان واقع بین هستند و "فیلیپ تتلاک" دهه گذشته را صرف تلاش برای فهمیدن دلیل آن کرده است. چه عاملی باعث خوب بودن بعضی از افراد می شود؟ و آیا می توان این استعداد را آموزش داد؟
در "هنر پیش بینی" از "فیلیپ تتلاک" و همکارش "دن گاردنر"، استفاده از دهه ها تحقیق و نتایج یک تورنمنت عظیم پیش بینی شده با بودجه دولت ، یک شاهکار در زمینه پیش بینی ارائه داد. این پروژه شامل ده ها هزار نفر از مردم عادی است - از جمله یک فیلمساز بروکلینی ، یک لوله کش بازنشسته ، و یک رقاص پیشین سالن رقص - که پیش بینی وقایع جهانی را در پیش گرفتند. برخی از داوطلبان به طرز حیرت انگیزی خوب ظاهر شده اند. آنها سایر معیارها ، رقبا و بازارهای پیش بینی را شکست داده اند. آنها حتی با دستیابی به اطلاعات طبقه بندی شده ، قضاوت جمعی تحلیل گران اطلاعاتی را شکست داده اند. آنها "ابر پیش بینی کنندگان" هستند.
در این کتاب پیشگامانه و قابل درک ، "فیلیپ تتلاک" و "دن گاردنر" به ما نشان می دهند که چگونه می توان از این گروه نخبه یاد گرفت. داستان های مربوط به پیش بینی موفقیت ها و ناکامی ها و مصاحبه با طیف وسیعی از تصمیم گیرندگان سطح بالا ، نشان می دهد که پیش بینی های خوب لزوما به کامپیوترهای قدرتمند یا روش های عجیب و غریب نیاز ندارد. بلکه نیاز به جمع آوری شواهد از منابع مختلف ، تفکر احتمالی ، کار تیمی ، حفظ امتیاز و تمایل به پذیرش خطا و تغییر مسیر دارد.
"هنر پیش بینی" اولین روش موثر را برای بهبود توانایی ما در پیش بینی آینده - چه در تجارت ، امور مالی ، سیاست ، امور بین الملل یا زندگی روزمره - ارائه می دهد و قرار است به یک کلاسیک مدرن تبدیل شود.

کتاب هنر پیش بینی

نکوداشت های کتاب هنر پیش بینی
The material in Superforecasting is new, and includes a compendium of best practices for prediction… The accuracy that ordinary people regularly attained through their meticulous application did amaze me… [It offers] us all an opportunity to understand and react more intelligently to the confusing world around us.
مطالب موجود در"هنر پیش بینی" بدیع است و شامل مجموعه ای از بهترین روش ها برای پیش بینی است ... دقتی که مردم عادی به طور منظم با استفاده از برنامه دقیق خود به دست آوردند ، مرا متحیر کرد ... این اثر به همه ما فرصتی برای درک و واکنش هوشمندانه تر نسبت به دنیای گیج کننده اطرافمان می دهد.
New York Times Book Review New York Times Book Review

Just as modern medicine began when a farsighted few began to collect data and keep track of outcomes, to trust objective 'scoring' over their own intuitions, it's time now for similar demands to be made of the experts who lead public opinion. It's time for evidence-based forecasting.
درست همانطور که پزشکی مدرن از زمانی شروع شد که افراد دور اندیشی شروع به جمع آوری داده ها و پیگیری نتایج کردند تا به امتیازدهی عینی نسبت به شهود خود اعتماد کنند ، اکنون زمان آن فرا رسیده است که خواسته های مشابهی از متخصصانی که افکار عمومی را رهبری می کنند نیز مطرح شود. زمان پیش بینی مبتنی بر شواهد فرا رسیده است.
Washington Post Washington Post

"In this captivating book, Tetlock argues that success is all about the approach: foresight is not a gift but rather a product of a particular way of thinking.
در این کتاب فریبنده ، تتلاک استدلال می کند که موفقیت همه چیز در گروی رویکرد است: آینده نگری یک هدیه نیست بلکه محصول یک طرز تفکر خاص است.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

The most important book on decision making since Daniel Kahneman's Thinking, Fast and Slow.
مهمترین کتاب در مورد تصمیم گیری از زمان کتاب "تفکر، سریع و آهسته" از دانیل کانمن.
Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب هنر پیش بینی (لذت متن)
همه ما به گونه ای پیش بینی می کنیم. هنگامی که به تغییر شغل، ازدواج، خرید منزل، سرمایه گذاری، تولید یک کالا یا بازنشستگی می اندیشیم، تصمیم های ما بر این پایه است که در آینده چه رخ خواهد داد. این انتظارات، همان پیش بینی های ما هستند. اغلب این خود ما هستیم که آینده را پیش بینی می کنیم اما هنگامی که پای رخدادهای بزرگ در میان است - همچون سقوط بازار، جنگ و تزلزل رهبران - به کارشناسان روی می آوریم، به افرادی همچون تام فریدمن. اگر شما یکی از کارمندان کاخ سفید باشید، می توانید ببینید که وی با رییس جمهوری آمریکا درباره خاورمیانه بحث می کند. اگر مدیر اجرایی ارشد هستید، وی را در مجمع داووس می بینید که با میلیاردرها و شاهزاده های سعودی در حال گپ زدن است و اگر هیچ کدام از این ها هم نباشید، مقالات فریدمن را در ستون های نیویورک تایمز می بینید و کتاب های پرفروش وی را مطالعه می کنید که به شما نشان می دهد هم اکنون در جهان چه خبر است، چرا اینگونه است و در آینده جریان امور به کدام سو خواهد رفت. میلیون ها نفر در جهان همین کار را می کنند. بیل فلاک هم مانند تام فریدمن، رخدادهای جهان را پیش بینی می کند اما اشتیاق بسیار کمتری نسبت به دریافت های وی وجود دارد. بیل فلاک سال ها برای وزارت کشاورزی آمریکا در منطقه آریزونا کار می کرد اما اکنون در زادگاهش نبراسکا زندگی می کند. وی در مدیسون به دنیا آمد که شهرکی کشاورزی است. پدر و مادرش صاحب امتیاز و ناشر روزنامه مدیسون استارمیل بودند؛ نشریه ای که پر از گزارش هایی درباره ورزش های محلی و ملی آمریکا بود. بیل در دبیرستان، دانش آموز خوبی بود و پس از آنکه لیسانس خود در رشته علوم را از دانشگاه نبراسکا گرفت به دانشگاه آریزونا رفت تا ادامه تحصیل دهد. هدف وی این بود که دکتری ریاضیات بگیرد اما دریافت که تحصیل در این رشته فراتر از حد توانایی اوست و این رشته را رها کرد. جذابیت کلاس های پرنده شناسی اشتیاق بیل را برانگیخت و از آن جا که آریزونا منطقه بسیار مناسبی برای مشاهده پرندگان است، وی به صورت پاره وقت به کار میدانی برای دانشمندانی سرگرم شد که زندگی پرندگان را بررسی می کردند. پس از آن شغلی را در وزارت کشاورزی به دست آورد و مدتی در آن جا ماندگار شد. وی اکنون 55 سال دارد و بازنشسته شده است، هرچند می گوید اگر شغلی به وی پیشنهاد شود، آن را می پذیرد. بنابراین بیل بخشی از زمان فراغت دوران بازنشستگی را صرف پیش بینی می کند. بیل تقریبا به 300 پرسش پاسخ داده است، پرسش هایی از این قبیل که «آیا روسیه در سه ماه آینده رسما بخش های دیگری از قلمرو اوکراین را به خاکش منضم خواهد کرد؟» و «آیا در سال آینده، هیچ کشوری از منطقه یورو کنار خواهد کشید؟» این ها پرسش های مهم و موثری هستند و پاسخ به آن ها هم دشوار است. شرکت ها، بانک ها، سفارت خانه ها و سازمان های اطلاعاتی-جاسوسی، همه در تلاش بی وقفه برای پاسخ دادن به این گونه پرسش ها هستند. «آیا کره شمالی پیش از پایان امسال بمب هسته ای دیگری را آزمایش خواهد کرد؟»، «در هشت ماه آینده، چه کشورهای دیگری موارد ابتلا به ابولا را گزارش خواهند کرد؟»، «آیا هندوستان یا برزیل تا دو سال آینده به عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل درخواهند آمد؟»