کتاب تکان نخور

Hold Still: A Memoir with Photographs
خاطراتی همراه عکس
کد کتاب : 26071
شابک : 978-6005759679
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

برنده مدال اندروکارنگی سال 2014

معرفی کتاب تکان نخور اثر سالی مان

«تکان نخور» خود زندگی نامه ی سالی مان عکاس نامدار آمریکایی اشت که یه خاطر عکس های سیاه و سفید درخشانی که از دهه ۱۹۸۰ به این سو، از خانواده و زادگاهش گرفته شناخته می شود.

رابطه ای که همیشه برایم میان نوشتن و عکاسی وجود داشت، هرگز به اندازه ی حالا در چشمم روشن نبوده است. زبان شاعرانه ی قدیمم و عکس های مرثیه خوانم از چشم اندازها، نقش هایی تکرار شونده در کل زندگی ام بوده امند، تاروپود در هم پیچیده ی شوق و خاطره. من با این نظریه موافقم که اگر می خواهی خاطره ای را دست نخورده نگه داری، نباید زیاد به یادش بیافتی، چون هربار که آن را مرور می کنی ناگزیر تغییرش می دهی. حس تجربه ی اولت را به خاطر نمی آوری، بلکه آخرین باری را به یاد می آوری که مرورش کردی. هر بار تغییرات کوچکی راهشان را آرام به خاطره باز می کنند و همین است که کار کشیدن از حافظه مان ما را به گذشته نزدیک تر نمی کند، بلکه دورترمان می برد.

کتاب تکان نخور

سالی مان
سالی مان (Sally Mann) عکاس شناخته شده آمریکایی است که بیشتر شهرتش بخاطر عکس‌های قطع بزرگ سیاه و سفیدی است که از فرزندان خود گرفته‌است.او پس از کارهای پراکنده، سال ۱۹۸۸ کتاب عکسی به نام «در دوازده سالگی: پُرتره‌های زنان جوان» منتشر می‌کند که عکس‌هایی از کودکان اطرافیانش است. این کتاب که سالی مان آن را به همسرش لَری تقدیم کرده، ۳۷ عکس دو رنگ از دخترهای ۱۲ ساله و دنیا و احساس گیج‌کنندهٔ آنها، در دوران بلوغ و تلاش دخترها برای یافتن و شکل‌دادن هویت تا...