کتاب شمشیر در سنگ

The Sword in the Stone
کد کتاب : 27736
مترجم :
شابک : 978-6222341718
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 350
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1938
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب شمشیر در سنگ اثر تی اچ وایت

کتاب شمشیر در سنگ اثر ترنس هنبری وایت اولین کتاب از مجموعه کتاب های پادشاه گذشته و آینده می باشد. قبل از اینکه پادشاه معروفی با نام شاه آرتور وجود داشته باشد، پسری کنجکاو به نام وارت و جادوگری مهربان و سالخورده به نام مرلین زیر گنبد کبود می زیستند. مرلین به وارت کمک می کرد تا به شکل های خیالی خود تبدیل شود و این چنین وارت ارزش تاریخ را از یک مار، ارزش تحصیل و آموزش را از یک دوره گرد و ارزش شجاعت را از یک شاهین آموخت. این چنین پسرک درس هایی یاد می گیرد که او را تبدیل به یک مرد بزرگ می کند و در کتاب شمشیر در سنگ، وارت و مرلین در کنار هم، خواننده را به داستانی جاودان از ماجراجویی های زمان کودکی می برند.
این داستان کلاسیک از تی اچ وایت، داستان آرتور جوان است که به پرسشگری و کشف زندگی خود می پردازد و قصه ایست بی همتا از زیرکی و خرد و شخصیت های رنگارنگی همچون مرلین دانا و شاه پلینور خونگرم.
وارت یا همان آرتور پسری است جوان و یتیم که به عنوان یک پیشخدمت و پادو در قرون وسطای بریتانیای کبیر روزگار می گذراند. وقتی که کی، برادر تعمیدی و رفیق شفیق وارت، پرنده ی ارباب خانه را گم می کند، او و کی با مرلین جادوگر آشنا می شوند که مربی آن دو خواهد شد. از طریق ماجراهایی که مرلین آن ها را امکان پذیر می سازد، وارت درباره ی جهان و طبیعت و وظیفه ی انسان در برابر طبیعت می آموزد. این ماجراها، سبب می شود که وارت مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک حاکم بزرگ را کسب کند و این چنین توانایی بیرون کشیدن شمشیر از سنگ را به دست بیاورد.

کتاب شمشیر در سنگ

تی اچ وایت
ترنس هنبری "تیم" وایت (۲۹ مارس ۱۹۰۶ – ۱۷ ژانویه ۱۹۶۴) نویسنده انگلیسی بود که برای نوشتن زنجیره کتاب‌های شاه آرتور مشهور است و اولین بار در سال ۱۹۵۸ در قالب کتابی با عنوان پادشاه پیشین و آینده منتشر شد. یکی از به یاد ماندنی‌ترین داستان‌هایش، اولین قسمت از همین مجموعه شمشیر در سنگ است که در سال ۱۹۳۸ در قالب کتابی جداگانه منتشر شد.
نکوداشت های کتاب شمشیر در سنگ
This is one of the most challenging books aimed at children.
این یکی از چالش برانگیزترین کتاب های نگارش شده برای کودکان است.
Common Sense Media Common Sense Media

قسمت هایی از کتاب شمشیر در سنگ (لذت متن)
مرلین پاسخ داد: بهترین کاری که برای غم و اندوه می توان انجام داد، آموختن است. آموختن تنها چیزی است که نابود نخواهد شد. تو ممکن است پیر شوی و بدنت لرزان شود، ممکن است نیمه شب از خواب بیدار شوی و صدای اختلال رگ هایت را بشنوی، ممکن است تنها عشقت را از دست بدهی، ممکن است دنیا را ببینی که توسط اهریمن دیوانه نابود شده است، یا افتخاراتت در گنداب ذهن های کوچک پایمال شده است. تنها یک چیز پس از آن خواهد ماند، آموختن. بیاموز چرا جهان جهان شده است و چه چیز آن را ساخته است. این تنها چیزی است که ذهن هرگز نمی تواند خارجش کند، بیگانه اش کند، با آن شکنجه شود، بترسد یا بی اعتماد شود، و هرگز افسوس آن را نخواهد خورد. آموختن تنها چیزی است که داری. بنگر که چه چیزهای زیادی برای آموختن وجود دارد.