کتاب داستان های تولد

Birthday Stories
کد کتاب : 2891
مترجم :

شابک : 9786009197743
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

داستان های جشن تولد
Birthday Stories
کد کتاب : 1072
مترجم :
شابک : 978-6227291896
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 175
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب داستان های جشن تولد اثر هاروکی موراکامی

کتاب داستان های جشن تولد، مجموعه ای از داستان های کوتاه اثر هاروکی موراکامی است که نخستین بار در سال 2002 چاپ شد. امسال برای تولدتان چه خواهید گرفت؟ فرصتی برای دیدن آینده؟ یا یادآوریِ گذشته ای پر از مشکل؟ موراکامی در این گردهماییِ رشک انگیز، علاوه بر خود، برخی از برترین نویسندگان داستان های کوتاه در سال های اخیر را برای مهمانی خود انتخاب کرده است؛ نویسندگانی که هر کدام داستانی را درباره ی تجربه شان از جشن تولد خود نقل می کنند. این مجموعه ی جذاب و ارزشمند به طیفی وسیع از احساساتی می پردازد که از گذر عمر و زمان ناشی می شوند و دربردارنده ی داستان های کم نظیری است که نشان دهنده ی فراز و نشیب های ریز و درشت زندگی همه ی ما انسان ها است.

کتاب داستان های جشن تولد


ویژگی های کتاب داستان های جشن تولد

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

هاروکی موراکامی
هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ در کیوتو ژاپن به دنیا آمد. در سال ۱۹۶۸ به دانشگاه هنرهای نمایشی واسدا رفت. در سال ۱۹۷۱ با همسرش یوکو ازدواج کرد و به گفته ی خودش در آوریل سال ۱۹۷۸ در هنگام تماشای یک مسابقه ی بیسبال، ایده ی اولین کتاب اش، به آواز باد گوش بسپار به ذهنش رسید. در سال ۱۹۷۹ این رمان منتشر شد و در همان سال جایزه ی نویسنده ی جدید گونزو را دریافت کرد. در سال ۱۹۸۰ رمان پینبال (اولین قسمت از سه گانه ی موش صحرایی) را منتشر کرد. در سال ۱۹۸۱ بار جازش را فروخت و نویسندگی را پیشه ی حرفه ای ...
نکوداشت های کتاب داستان های جشن تولد
The perfect year-round present.
هدیه ای عالی در هر موقعی از سال.
Time Out

Brilliant... Murakami introduces all these stories with grace and lightness of touch.
درخشان... موراکامی همه ی این قصه ها را با شکوه و اثری ظریف معرفی می کند.
Sunday Herald

A memorable collection.
مجموعه ای به یاد ماندنی.
Observer Observer

قسمت هایی از کتاب داستان های جشن تولد (لذت متن)
در ژاپن، در خرابه های سوخته ی باقی مانده از بمباران شدید به دنیا آمدیم، در دوره ی جنگ سرد و رشد سریع اقتصادی به بلوغ رسیدیم، وارد مرحله ی جوانی شدیم و با اولین تجربه های ضدفرهنگی کشور در اواخر دهه ی ۶۰ تعمید شدیم. در تب آرمان گرایی، به دنیای خشک و انعطاف ناپذیر اعتراض کردیم، به موسیقی درز و صلح جیمی هندریکس گوش سپردیم و بعد خواسته یا ناخواسته، به زندگی واقعی تن دادیم که نه به آرمان گرایی ربط داشت و نه ملهم از راک اند رول، بود. حالا هم که پنجاه رفته و ما... در این فاصله حوادث شگرفی رخ داد سفر انسان به ماه و فرو ریختن دیوار برلین. البته این ها در آن زمان پیشرفت های پر معنایی به نظر می رسید و شاید در زندگی من هم تأثیرات عملی گذاشته باشد، اما حالا که به گذشته نگاه می کنم، باید صادقانه بگویم که به نظر نمی رسد این وقایع تأثیر چندان خاصی در روش زندگی من و تعادل میان امید و ناامیدی یا خوشبختی و بدبختی داشته باشند.

گاهی وقت ها با آدم ها صحبت می کنم. اگرچه در بیشتر زمان ها، نتیجه ای جز ناامیدی برایم ندارد. آدم های زیادی آن بیرون، ارزش شناخته شدن را ندارند.

آدم ها، صرف نظر از این که چه آرزویی دارند یا تا کجا پیش می روند، هیچ وقت نمی توانند چیزی جز خودشان باشند.