کتاب زمان خیلی زود پیر می شود

Il tempo invecchia in fretta
کد کتاب : 82743
مترجم :
شابک : 978-6006459196
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

زمان زود پیر می شود
Time Ages in a Hurry
کد کتاب : 1309
مترجم :

شابک : 978-964-7081-98-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زمان زود پیر می شود اثر آنتونیو تابوکی

کتاب زمان زود پیر می شود، مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی آنتونیو تابوکی است که اولین بار در سال 2009 چاپ شد. همانطور که از عنوان این مجموعه مشخص است، موضوع اصلی داستان های این اثر، گذر زمان است. همه ی شخصیت های خلق شده توسط تابوکی در تلاش برای یافتن راهی به منظور فرار از اکنونی هستند که برایشان غیرقابل تحمل شده است. هر نُه داستان کتاب زمان زود پیر می شود، جست و جویی خیال انگیز برای یافتن چیزی پنهان یا تغییر شکل داده است؛ چیزی که نه با عقل بلکه با احساس، شهود و حرف های ناگفته می توان آن را پیدا کرد. شخصیت های این داستان های سرزنده و به یاد ماندنی، با بی قراری و گمگشتگی دست و پنجه نرم می کنند در حالی که ترس ها و عشق هایشان برای همه ی ما آشنا خواهد بود. هر شخصیت باید با اشباحی از گذشته، باورهای غلط یا منحرف شده و پیچیده ترین معماهای هویت رو به رو شود و از دریچه ای جدید به مفهوم گذر زمان بنگرد.

کتاب زمان زود پیر می شود


ویژگی های کتاب زمان زود پیر می شود

برنده ی جایزه ی «آریستون» یونان

برنده ی جایزه ی «هانس اریش نوساک» آلمان

برنده ی جایزه ی «اشتات‏ پرایس» اتریش

برنده ی جایزه ی «ایدالگو» اسپانیا

برنده ی جایزه ی «سالنتو» ایتالیا

آنتونیو تابوکی
آنتونیو تابوکی، زاده ی 24 سپتامبر 1943 و درگذشته ی 25 مارس 2012، استاد دانشگاه و نویسنده ی ایتالیایی بود. تابوکی در پیزا به دنیا آمد اما در خانه ی پدربزرگ و مادربزرگش در یکی از روستاهای نزدیک محل تولدش بزرگ شد.او در سال های تحصیل در دانشگاه، به جای جای اروپا سفر کرد تا با نویسنده هایی که با آثار آن ها در کتابخانه ی دایی خود رو به رو شده بود، بیشتر آشنا شود. تابوکی اولین اثر خود را در سال 1978 منتشر کرد. او در دانشگاه سینا، زبان و ادبیات پرتغالی تدریس می کرد.
نکوداشت های کتاب زمان زود پیر می شود
A collection of wonderful stories.
مجموعه ای از داستان های حیرت انگیز.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A pleasure for fans of modern European literature.
اثری لذت بخش برای طرفداران ادبیات مدرن اروپا.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Wonderfully thought-provoking and beautiful.
به شکل شگفت انگیزی تفکربرانگیز و زیبا.
NPR NPR

قسمت هایی از کتاب زمان زود پیر می شود (لذت متن)
وکیل دولت بودم و به حساب دولت، از افرادی که دولت می خواست آن هارا محکوم کند، دفاع می کردم. متوجه این دور باطل می شوید؟ مثل سگی که دم خود را گاز بگیرد و حتی بدتر از آن، من همان دمی بودم که آن سگ گازش می گرفت.

واقعیت همیشه بر خیال چیره می شود. از این رو، نوشتن بعضی از قصه ها غیر ممکن است و تنها اشاره ای رنگ پریده است به آنچه در واقعیت وجود داشته است.

لحظه ای به زمان و به این که تاکنون چگونه گذشته است فکر کرد اما فقط یک لحظه، زیرا دوباره چشم انداز آن دشت زردرنگ که از کاه کوتاهی پوشیده شده بود و به سختی می شد روی آن راه رفت، دل و دیده اش را تسخیر کرد.