کتاب گنج نامه

short stories
داستان های گنج نمکی
کد کتاب : 3575
مترجم :
شابک : 9786003532809
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1920
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب گنج نامه اثر ویلیام فاکنر

ویلیام فاکنراستاد داستان کوتاه بود. بیشتر قطعات مجموعه "گنج نامه: داستان های گنج نمکی" از سرشارترین دوره زندگی نویسندگی وی گرفته شده است، یعنی پانزده سال از آغاز سال 1929. داستان های "گنج نامه: داستان های گنج نمکی" بسیاری از مضامین موجود در رمان ها و شخصیت های برجسته زندگی در می سی سی پی، شهر کوچکی که منحصر به فاکنر است، را نشان می دهند. در "یک گل سرخ برای امیلی"، نخستین داستان او که در مجله ملی چاپ می شود، یک راوی صریح و خودمانی، داستان عشق، خیانت و قتل را نشان می دهد. خانواده شرور، از سه گانه اسنوپس، در "سوزاندن انبار" ظهور می یابند که درباره واکنش یک پسر به رفتارهای آتش افروزانه پدر است. و جیسون و کدی کامپسون، دو ساکن دیگر در شهر اسطوره ای یوکناپاتاوا فاکنر، شاهد ترساندن یک خانم سیاه باردار لباس شوی در "آن عصر یکشنبه" هستند. اینها و سایر داستانهای جمع آوری شده در اینجا گواهی بر این واقعیت دارند که فاکنر، همانطور که رالف الیسون به درستی خاطرنشان کرد، "بزرگترین هنرمند ساخت جنوب است."

کتاب گنج نامه

ویلیام فاکنر
ویلیام کاتبرت فالکنر زاده ی ۱۸۹۷ و درگذشته ی ۱۹۶۲، رمان نویس آمریکایی و برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات بود. فاکنر در سبک های گوناگون شامل رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه، شعر و مقاله صاحب اثر است.فاکنر در نیو آلبانی، می سی سی پی به دنیا آمد. در ۱۹۰۲ خانواده اش به آکسفورد، مرکز دانشگاهی می سی سی پی، نقل مکان کرد. به دلیل وزن کم و قد کوتاه در ارتش ایالات متحده پذیرفته نشد ولی به عنوان دانشجوی دانشگاه افسری در یگان پرواز سلطنتی در تورنتوی کانادا نام نویسی کرد و در ۲ دسامبر ۱۹۱۸ به عنوان افتخاری ستوان...
نکوداشت های کتاب گنج نامه
Like any worthy artist, Faulkner has a unique way of expressing himself. I happen to like his way and in my mind is the greatest novelist of the 20th century. These short stories are not all of the same stripe which is refreshing
فاکنر، مانند هر هنرمند شایسته ای، شیوه ای بی نظیر در بیان خود دارد. من او را دوست دارم و در ذهن من بزرگترین رمان نویس قرن بیستم است.
Goodreads Review

Nobody writes with the intensity of William Faulkner.
هیچ کس با عمق نوشتار ویلیام فاکنر نمی نویسد.
Goodreads Review

قسمت هایی از کتاب گنج نامه (لذت متن)
چه کسی ادعا دارد که باید مجموعه ای از گوشت و استخوان وجود داشته باشد تا عشق را حفظ کند؟

وقتی دیدیم که او دوباره موهایش کوتاه شده است، شبیه یک دختر شده بود، و شباهت مبهمی با فرشتگان موجود در پنجره های رنگی کلیسا پیدا کرده بود - به نوعی غم انگیز و بی سر و صدا.

من کمی دیوانه بودم. شما می دانید چه حسی دارد که بخواهید به سمت چیزی که می دانید برای شما اتفاق خواهد افتاد، پیش بروید. من حدس می زنم عاشقان و افرادی که خودکشی می کنند، هر دو این احساس را درک می کنند.