کتاب تحلیل روانکاوانه ی آسیب های روانی

Psychodynamic concepts in general psychiatry
به ویراستاری ‫هاروی ج. شوارتس، ‏با همکاری افرین بلایبرگ، ‫سیدنی اچ وایسمن است.
کد کتاب : 4175
مترجم :
شابک : 9786001761690
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تحلیل روانکاوانه ی آسیب های روانی اثر زیگموند فروید

کتاب تحلیل روانکاوانه ی آسیب های روانی 37 روانپزشک روانشناختی معتبر ملی را گرد هم آورده است که در مورد جزئیات درک خود از نحوه کار با انواع خاصی از بیماران بحث می کنند. نمونه های بالینی گسترده ای که درگیری های روان پویایی زمینه ای بیماران مبتلا به این اختلالات را نشان می دهد نیز ارائه شده است.
کتاب تحلیل روانکاوانه ی آسیب های روانی از 22 فصل تشکیل شده است. که ضمن روشن ساختن مفهوم روانکاوی و آرودن چند مقاله در باب روانکاوی بالینی و بررسی دیدگاه های فروید به انواع بیماری های روانی و آسیب های روانی در فصول مختلف می پردازد. در این کتاب به مباحثی چون دیدگاه های فروید در باب روان کاوی، خلاصه ی سرگذشت بیماران معروف روان کاوی، نقش خویشتن روانکاو بر فرایند روانکاوی، کلینیک و اجتماع، بیماران مبتلا به امراض طبی، بیمار خودشیفته، بیمار سوگوار، اختلال روانی متعاقب یک ضربه ی روحی شدید، بیمار مبتلا به پرخوری، نوجوان دارای فکر خودکشی ، فرد مبتلا به افسردگی و ... پرداخته می شود.
همچنین در این جلد به جنبه های روانشناختی شرایطی که در آن درمان انجام می شود و روش هایی که این شرایط بر روانپزشک و بیمار تأثیر می گذارد ، پرداخته شده است. بخش آخر شامل فصل هایی در موضوعات فعلی با اهمیت خاص است: روانشناسی تجویز و مصرف دارو ، معنی و تأثیر قطع درمان یعنی فرایند ختم درمان های روانکاوانه ، و یافته های تحریک آمیز تحقیقات جدید و پیامد های آن.
این کتاب را پرفسور سعید شجاع شفتی ترجمه کرده است و نشر جامی آن را منتشر کرده است.

کتاب تحلیل روانکاوانه ی آسیب های روانی

زیگموند فروید
زیگموند فروید، زاده ی 6 می 1856 و درگذشته ی 23 سپتامبر 1939، متخصص مغز و اعصاب اتریشی و خالق روانکاوی بود. فروید در خانواده ای یهودی در شهر فرایبرگ واقع در امپراتوری اتریش چشم به جهان گشود. او در سال 1881 موفق به اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه وین شد و در سال 1902 به درجه ی استادی رسید. پس از فارغ التحصیلی، فروید در بیمارستان عمومی وین مشغول به کار شد و در درمان هیستری به وسیله ی یادآوری تجارب دردناک گذشته از طریق هیپنوتیزم، با دکتر جوزف بروئر همکاری داشت. او در سال 1885 با مارتا برنیز ازدواج کرد ...
دسته بندی های کتاب تحلیل روانکاوانه ی آسیب های روانی
نکوداشت های کتاب تحلیل روانکاوانه ی آسیب های روانی
In this book... psychoanalysis is alive and well.
در این کتاب روانکاوی زنده و روان است.
Journal of the American Psychoanalytic Association

the pieces work together cumulatively and synergistically which is a rarity in a multiauthored volume.
مجموعه مقالات جمع شده در این کتاب هم را تکمیل کرده و به صورت هم افزایی عمل می کنند که معمولا در کتاب های چند مقاله ای نادر است.
General Hospital Psychiatry

قسمت هایی از کتاب تحلیل روانکاوانه ی آسیب های روانی (لذت متن)
یکی از وظایف روانکاوی عبارت است از برکندن نقاب فراموشی ای که نخستین سال های دوران کودکی را مخفی می دارد، تا بدین وسیله بتواند تجلیات محبوس کشمکش های متعلق به اوان کودکی را، اعم از جنسی یا غیر جنسی، جهت شناسایی و حل و فصل احتمالی به حافظه ی خودآگاه بازگرداند. اکنون، فی المثل، نخستین تجارب جنسی یک کودک (کنجکاوی ها، تفحصات یا فضولی ها، تخیلات، انحرافات، تجاوزات، سوءرفتارها، اغفال ها و امثالهم) می تواند مرتبط باشد با تاثیرات هیجانی دردناکی همچون اضطراب، بازداری، ناامیدی و تنبیه. ما می توانیم به راحتی درک کنیم که آنان بر این منوال واپس زده شده اند. ولی علی رغم این، نمی توانیم بفهمیم که چگونه آن ها چنین دسترسی آسانی به عالم رویا دارند، و یا اینکه چگونه مقتضیات لازم را برای این همه تخیلات در چارچوب رویاهای زمان خواب فراهم می سازند، و در نهایت اینکه چگونه رویاها مملوّ از تجدید یا بازگشت به چنین رویدادهای دردناکی از دوران کودکی اند. اما احتمالا در این مورد به خصوص ما مشکل را بزرگ نمایی می کنیم. روی هم رفته، همین تجارب کودکانه، تمامی آرزوهای غریزی برآورده نشده و لایزالی را که به خود منضم کرده اند انرژی لازم را در طی زندگی برای بنای رویاها فراهم می آورند، و ما بدون تردید توانایی آنان را، به ویژه در حین طغیان سهمگینشان-در به دست آوردن سوژه مربوط به وقایع ناراحت کننده-، به انضمام بقیه مطالب، باور داریم.