کتاب الهیات فرهنگ

Theology of Culture
  • 15 % تخفیف
    120,000 | 102,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: طرح نو طرح نو
    نویسنده:
کد کتاب : 43178
مترجم :
شابک : 978-9644890901
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب الهیات فرهنگ اثر پل تیلیش

الهیات فرهنگ شاخه ای از الهیات است که به مطالعه فرهنگ و پدیده های فرهنگی می پردازد. این به فلسفه فرهنگ نزدیک است، اما بیشتر بر اگزیستانسیالیسم و معنویت گرایی تمرکز دارد.
پل تیلیش اولین الهیاتی بود که در مورد الهیات فرهنگ نوشت. او درباره فرق گذاشتن امر مقدس و دنیوی بحث می کرد. امروزه، الهیات فرهنگ به تفاوت های فرهنگی بین ادیان نیز می پردازد و از این رو ویژگی های بسیاری با الهیات ادیان مشترک است. مواجهه الهیات با فرهنگ مدرن و تجلیات انضمامی آن در قلمرو عرفان، فلسفه، علم، نقاشی، روانشناسی و سیاست... محتوای اصلی کتاب حاضر را تشکیل می دهد. نویسنده کتاب (پل تیلیش) تلاش می کند تا خواننده را به حضور همواره ساحت دینی در همه آفریده های فرهنگ بشری دلالت کند؛ حتی اگر این آفریده ها علی الظاهر با دین به مفهوم محدودتر کلمه، هیچ نسبتی نداشته باشند. تیلیش با بهره گیری از «دیالکتیک تهاجمی» کی یرکگور و مارکس در نقد جامعه و فرهنگ بورژا- مسیحی، تصویری تاثیرگذار و زنده از تعاطی دین و فرهنگ مدرن را به نمایش می گذارد؛ و گویی اثبات می کند که مباحث الهیات بدون الهیات فرهنگ بدون ثمر و عقیم می ماند.

کتاب الهیات فرهنگ

پل تیلیش
پل تیلیش (۲۰ اوت ۱۸۸۶ – ۲۲ اکتبر ۱۹۶۵) الهی‌دان و فیلسوف آلمانی‌تبار مشهور و بزرگترین متکلم قرن بیستم آمریکا است. به‌طور کلی هدف اصلی وی در مجموع فعالیت‌های علمی و دانشگاهی‌اش آن بود که مسیحیت را به شکلی قابل فهم و متقاعدکننده برای مردم معرفی کند.او در آثارش تلاش می‌کند به شکلی بین فرهنگ معاصر و مسیحیت تاریخی آشتی برقرار کند، از این رو تمایل کلی وی در برخورد با الهیات را می‌توان کاملاً عمل گرا دانست؛ یعنی با رصد مسائل بنیادین بشر، سعی در خوانشی نو از م...