کتاب دموکراسی برای شماری چند

Democracy for the Few
کد کتاب : 45755
مترجم :

شابک : 978-9642071838
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 562
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دموکراسی برای شماری چند اثر مایکل پرنتی

نقد تحریک‌آمیز پارنتی از قدرت طبقاتی در نهادهای سیاسی سنتی، بحث‌های کلاسی را برانگیخته و دانش‌آموزان را با دیدگاه منحصربه‌فردی از سرمایه‌داری آمریکایی آشنا می‌کند. برخلاف اکثر کتاب‌های مربوط به نظام سیاسی آمریکا، کتاب «دموکراسی برای شماری چند» بر اقتصاد سیاسی سیاست عمومی تأکید می‌کند و اینکه چه کسی چه چیزی را دریافت می‌کند.

« کتاب دموکراسی برای شماری چند » واضح‌ترین، مبتکرانه‌ترین و قابل تأمل‌ترین کتاب درسی است که شاید تا به حال خوانده باشیداین کتاب به دانش‌آموزان شما کمک می‌کند تا درک کنند که دولت آمریکا چگونه عمل می‌کند و در عین حال آنها را مجبور می‌کند تا خودشان فکر کنند. حتی اگر با دیدگاه پارنتی موافق نباشید، این کتاب به جرقه بحث‌های ارزشمند کلاسی کمک می‌کند.

مایکل پارنتی در تعدادی از کالج ها و دانشگاه ها علوم سیاسی و اجتماعی تدریس کرده است و اکنون تمام وقت خود را به نوشتن و سخنرانی مهمان اختصاص داده است. او یک نویسنده بین المللی شناخته شده و برنده جایزه است که 21 کتاب منتشر کرده است، از جمله: خدا و شیاطین او (2010); مفاهیم متضاد: خواننده مایکل پارنتی (2007); مبارزه فرهنگی (2006) و ترور ژولیوس سزار (2003). نوشته های مختلفی از او به حدود بیست زبان ترجمه شده است. کتات او به نام دموکراسی برای شماری چند، توسط دانشجویان، خوانندگان عادی و دانش پژوهان خوانده شده و از آنها لذت اند و به طور گسترده در صدها دوره دانشگاهی در سراسر کشور استفاده شده است.

کتاب دموکراسی برای شماری چند

مایکل پرنتی
مایکل جان پرنتی (متولد 30 سپتامبر 1933) یک دانشمند سیاسی ، مورخ و منتقد فرهنگی آمریکایی است که در زمینه ی موضوعات علمی نیز می نویسد. وی در دانشگاه های آمریکا و بین المللی تدریس کرده.
نکوداشت های کتاب دموکراسی برای شماری چند
Democracy for the Few is a radical text that will educate, entertain, inspire, and provoke students to read, think, and be critica
دموکراسی برای شماری چند متن رادیکالی است که دانش آموزان را آموزش می دهد، سرگرم می کند، الهام می بخشد، و به خواندن، تفکر و انتقاد تحریک می کند.
Dan Brook

قسمت هایی از کتاب دموکراسی برای شماری چند (لذت متن)
مضمون این کتاب این است که دولت ما، عمدتأ منافع صاحبان ثروت را به هزینه سایرین پیش می برد و بیش از خدمت به عموم مردم، خدمتگزار شماری ابرثروتمند است. قانون معمولا به شیوه هایی بسیار تبعیض آمیز تدوین و اجرا می شود. کتاب حاضر نه فقط فرآورده ای از فساد این یا آن مسئول دولتی بلکه بازتابی از کل نظام سیاسی - اقتصادی، یعنی بازتابی از نحوه توزیع منابع قدرت و شیوه بهره برداری از آن است.

بی تردید، مردم آمریکا همیشه قربانیان منفعل (یا همدستان راغب) این قضایا نیستند. توده مردم عادی، معمولا پس از مبارزاتی طولانی و تلخ که فراتر از فرآشدفراشد انتخابات گسترش یافته است، پیروزی های سیاسی و اقتصادی مهمی کسب کرده اند. این تلاش دموکراسی خواهانه بخش مهمی از ماجرا است