کتاب خیابان گردی در لندن

Street Haunting
کد کتاب : 50322
مترجم :
شابک : 978-6001820182
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1930
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خیابان گردی در لندن اثر ویرجینیا وولف

کتاب خیابان گردی در لندن مجموعه ای از پنج داستان کوتاه از نویسنده ی برجسته ی قرن بیستم ویرجینیا وولف است. پنج داستان کوتاه این مجموعه با عناوین «خیابان گردی در لندن»؛ «باغ های کیو»؛ «نشانه روی دیوار»؛ «اشیای ناب» و «لاپین و لاپینوا» هستند که از سوی انتشارات کتاب سرای تندیس با ترجمه خجسته کیهان منتشر شده است.
داستان های این مجموعه روایتی از دل شهر و مردم آن دارد. نویسنده به خوبی توانسته رنج های خیابان لندن را به واسطه ی یک اتفاق ساده به نمایش بگذارد. روایت وولف در فصل زمستان در شهر لندن اتفاق میافتد. زمانی که نویسنده تصمیم به نوشتن می کند متوجه می شود که مدادی برای نوشتن ندارد و همین بهانه ای برای بیرون رفتن او پرسه زنی در خیابان های لندن می شود. وولف به عنوان نویسنده ای مسلط از میان قدم زنی های خود نگاهی به انسان ها، خیابان ها و زندگی که در شهر لندن در جریان است دارد. ترسیم این شکل از مردم که نگاه واقعی نویسنده و ارائه جزئی اوست خواننده را همراه می کند تا تنها برای چند دقیقه خود را جای مردم و آدم های این کتاب قرار دهد.
لحن روان و صمیمی وولف در این اثر باعث شده تا خواندن قصه های این کتاب حس عمیقی درون خواننده ایجاد کند. از طرفی نمی توان صرفا اسم داستان روی مجموعه های این کتاب آورد چرا که ویژگی های جستار در این مجموعه پررنگ تر از روایت های داستانی آن است.

کتاب خیابان گردی در لندن

ویرجینیا وولف
آدلاین ویرجینیا وولف، زاده ی ۲۵ ژانویه ۱۸۸۲ و درگذشته ی ۲۸ مارس ۱۹۴۱، بانوی رمان نویس، مقاله نویس، ناشر، منتقد و فمینیست انگلیسی بود که آثار برجسته ای چون خانم دالووی (۱۹۲۵)، به سوی فانوس دریایی (۱۹۲۷) و اتاقی از آن خود (۱۹۲۹) را به رشته ی تحریر درآورده است.پدرش، لسلی استیون، منتقد برجسته آثار ادبی عصر ویکتوریا و از فیلسوفان مشهور لاادریگرا بود. اگرچه برادران او برای تحصیل به کمبریج فرستاده شدند، او تحصیلات رسمی دریافت نکرد و در منزل معلم خصوصی داشت. ویرجینیا از کتابخانه ی غنی پدر بهره بسیاری...