کتاب فلسفه فضیلت

Die Metaphysik der Sitten: Vollständige Ausgabe
کد کتاب : 5166
مترجم :
شابک : 9789646235120
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 174
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1797
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه فضیلت اثر ایمانوئل کانت


امانوئل کانت فیلسوف آلمانی عصر روشنگری بود. کانت یکی از مهمترین نمایندگان فلسفه ی غرب است. کانت به عنوان شرح و تفصیل سیستم استعلایی در فسلفه ، "فلسفه ی فضیلت" را در سال 1797 منتشر کرد ، که در آن فلسفه و اخلاق سیاسی مفصلی در دو باب تهیه شده است. باب اول در تعلیم عناصر اخلاق نام دارد و شامل دو قسمت است. باب دوم نیز در تعلیم روش اخلاق نام داشته و شامل یک قسمت و دو بخش است. فصلی نیز به نتیجه گیری اختصاص داده شده است.
فلسفه کانت از اندیشه‌های چیره بر نیمهٔ نخست سدهٔ نوزدهم است. وی تجربه گرایی و عقل‌گرایی آغازین نوین را در هم آمیخت و تا به امروز کارایی باارزش وی در مابعدالطبیعه، معرفت‌شناسی، اخلاق، فلسفه سیاسی، زیبایی‌شناسی و دیگر زمینه‌ها دنباله دارد. اندیشه بنیادین «فلسفه نقدی» کانت به ویژه در نقدهای سه‌گانه وی «نقد عقل محض»، «نقد عقل عملی» و «نقد قوه حکم»، «خودآیینی انسان» است.
وی استدلال می‌کند که درک انسان، سرچشمه قوانین سراسری طبیعت است که سازنده همه تجربه ماست؛ و خرد انسان است که قانون اخلاقی را به ما می‌دهد که این قانون، بنیاد ما برای باور به خدا، آزادی، و جاودانگی است؛ پس شناخت علمی، اخلاق و باور دینی در برابر هم سازگار و باورپذیرند زیرا پشتوانه همه آن‌ها بنیاد یکسان «خودآیینی» انسانند، که همچنین، انسان برپایه جهان نگری فرجام شناسانه حکم تأملی، سرانجام پایانی طبیعت است.
کتاب فلسفه ی فضیلت توسط منوچهر صانعی دره بیدی ترجمه است.

کتاب فلسفه فضیلت

ایمانوئل کانت
امانوئل کانت، زاده ی 22 آوریل 1724 و درگذشته ی 12 فوریه 1804، فیلسوف برجسته ی آلمانی بود.کانت در کونیگسبرگ، مرکز پروس شرقی، در خانواده ای متوسط و مسیحی زاده شد.او در دانشگاه کونیگسبرگ به تحصیل فلسفه و ریاضیات پرداخت و پس از دانشگاه چند سالی تدریس خصوصی کرد. کانت در سی و یک سالگی، در دانشگاه، مدرس بدون حقوق رسمی شد؛ یعنی حقوق او به شهریه ای وابسته بود که شاگردان می پرداختند و گاهی مجبور می شد بخشی از کتاب هایش را برای دوری از مشکلات مالی بفروشد. او پانزده سال در این شغل باقی ماند و در این مدت ...