کتاب معادله خدا

The God Equation
کد کتاب : 52066
مترجم :
شابک : 978-6227061154
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب معادله خدا اثر میچیو کاکو

کتاب «معادله خدا» اثری نوشته ی «میچیو کاکو» است که اولین بار در سال 2021 منتشر شد. «کاکو» در این اثر جذاب و آموزنده، بیش از هر چیز بر «نظریه ریسمان» تمرکز می کند. او توضیح می دهد که این نظریه، پاسخ هایی را برای پرسش های مربوط به سفر در زمان، کرمچاله ها، و جهان های موازی در اختیار ما قرار می دهد. «کاکو» تاریخی از «نظریه ریسمان» را ارائه می کند؛ نظریه ای که پس از کشف دوباره ی آثار یک ریاضیدان قرن هجدهمی در سال 1968، «به شکل تصادفی» شکل گرفت و توجه دانشمندان را به خود جلب کرد. او همچنین به تلاش دانشمندانی می پردازد که در طول قرن های مختلف، به دنبال یافتن توضیحی جامع برای چگونگی ساز و کار نیروهای کیهانی بوده اند، از جمله کشف اتم ها در یونان باستان، پژوهش های «نیوتون» که ثابت کرد مفهوم «تقارن»، یکی از قدرتمندترین ابزار انسان ها برای یکپارچه کردن تمام نیروهای طبیعت است، و البته کشف «نسبیت عام» توسط «انیشتین».

کتاب معادله خدا

میچیو کاکو
میچیو کاکو، زاده ی 24 ژانویه ی 1947، آینده گرا، ترویج دهنده ی علم و فیزیکدان ژاپنی/آمریکایی است.کاکو در کالیفرنیا و در خانواده ای ژاپنی/آمریکایی چشم به جهان گشود. او از همان دوران مدرسه، عاشق و شیفته ی علم بود و در گاراژ خانه، آزمایش های عجیبی انجام می داد.در سال 1968، کاکو با بهترین عملکرد ممکن از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد و به آزمایشگاه برکلی در دانشگاه کالیفرنیا پیوست و دکترایش را دریافت کرد. او کتاب های زیادی در مورد نظریه ی رشته ها و نظریه ی میدان کوانتومی نوشته است و یکی از محبوب ...
نکوداشت های کتاب معادله خدا
The epic story of the greatest quest in all of science.
داستان حماسی بزرگترین جست و جو در سراسر دنیای علم.
Barnes & Noble

An expert account of the search for "the holy grail of physics."
تشریحی استادانه از جست و جو برای یافتن «جام زرین فیزیک».
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

An excellent book.
کتابی شگرف.
Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب معادله خدا (لذت متن)
اگر چنین نظریه ای کامیاب باشد، والاترین دستاورد علم خواهد بود. این نظریه، «جام مقدس» فیزیک می شود، تک فرمولی که در اصل از آن می شود همه ی معادلات دیگر، از مهبانگ گرفته تا پایان جهان هستی را به دست آورد. این نظریه، محصول نهایی دو هزار سال کند و کاو علمی، از زمانی که باستانیان پرسیدند، «جهان هستی از چه ساخته شده است؟» تا به امروز خواهد بود.

روزگاری امید می رفت که برخورددهنده ی بزرگ «هادرون» واقع در حومه ی ژنو سوئیس که بزرگترین شتاب دهنده ی ذرات تاریخ است، مدرک متقنی برای این نظریه ی نهایی پیدا کند، اما این مدرک همچنان وهمی بیش نیست. این برخورددهنده توانست «بوزون هیگز» (یا ذره ی خدا) را پیدا کند، اما این ذره تنها قطعه ی گم شده ی کوچکی از نظریه ی نهایی بود.

امروزه «نظریه ریسمان» اساس اکثر پژوهش هایی است که در پیشرفته ترین آزمایشگاه های دنیا جریان دارد. امیدوارم که این کتاب بتواند تحلیلی عادلانه و عینی از دستاوردها و محدودیت های «نظریه ریسمان» به دست دهد.