کتاب اشتیاق به جهل

A Passion for Ignorance
چیزهایی که تصمیم می گیریم ندانیم و چرایی آن
کد کتاب : 55189
مترجم :
شابک : ‫‬‭978-6227280456
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب اشتیاق به جهل اثر رناتا سالکل

کتاب «اشتیاق به جهل» اثری نوشته ی «رناتا سالکل» است که نخستین بار در سال 2020 به چاپ رسید. فیلسوف و جامعه شناس اهل اسلوونی، «رناتا سالکل»، با بهره گیری از آثار محبوب، پژوهش های آکادمیک و تجارب خودش، کاوشی هوشمندانه و چندوجهی را درباره ی انگیزه های اجتماعی و روانشناختی برای وجود جهل یا انکار حقیقت در جامعه ی انسان ها ارائه می کند. افراد چگونه تلاش می کنند تا از طریق حفظ جهل خود، از اطلاعات و حقایق ناخوشایند اجتناب کنند؟ و جوامع مختلف چگونه همیشه راه هایی جدید برای انکار اطلاعاتی پیدا می کنند که ممکن است ساختارهای قدرت و ساز و کارهای ایدئولوژیک را زیر سوال ببرد؟ «سالکل» بیان می کند اضطراب دانستن، به واسطه ی دسترسی آسان به اطلاعات به صورت آنلاین، افزایش یافته است؛ انسان ها احساس می کنند اکنون باید در همه چیز متخصص باشند، از جمله تصمیم گیری درباره ی سبک زندگی سالم و حتی درمان های پزشکی. اما واضح است که تخصص در همه ی زمینه ها امری غیرممکن است.

کتاب اشتیاق به جهل

رناتا سالکل
رناتا سالکل (متولد ۱۹۶۲) فیلسوف، جامعه‌شناس و نظریه‌پرداز حقوقی اهل اسلوونی، پژوهشگر ارشد مؤسسه جرم‌شناسی دانشکده حقوق در دانشگاه لیوبلیانا و استاد کالج برکبک دانشگاه لندن است. او همچنین در مدرسه اقتصاد لندن استاد مدعو است و هرساله در دانشکده حقوق بنجامین ان. کادوزو در نیویورک، درباره روان‌کاوی و قانون سخنرانی می‌کند و کلاس‌هایی با موضوع علوم اعصاب و حقوق نیز برگزار می‌کند. سالکل از سال ۲۰۱۲ استاد مدعو دانشکده‌ علوم اجتماعی، سلامت و درمان در کینگز کالج ...
نکوداشت های کتاب اشتیاق به جهل
An original and provocative exploration.
کاوشی بدیع و برانگیزاننده.
Book Depository

A fascinating read.
اثری شگفت انگیز.
London Review Bookshop

A timely consideration of ways we construct our reality.
نگاهی بهنگام به روش هایی که واقعیت خودمان را خلق می کنیم.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب اشتیاق به جهل (لذت متن)
به دو شیوه می توان به جهل اندیشید. معنایی که ما از این واژه منظور می کنیم، به فقدان دانش یا فقدان میل به دانستن مربوط می شود؛ در عین حال معنای دوم معطوف به روابط است، مثلا ما تصمیم می گیریم رفتار یا فرد خاصی را نادیده بگیریم یا از توجه به آن سر باز زنیم.

اما تفاوت بنیادینی بین عمل نادیده گرفتن چیزی و وضعیت ناآگاهی واقعی از آن وجود دارد، هرچند این دو بسیار شبیه و حتی یکسان به نظر می رسند. نادیده گرفتن چیزی یعنی انکار کردن اهمیتش یا خود وجودش.

در مقابل، جاهل بودن به چیزی شامل فقدان آگاهی از حضور یا معنای واقعی یا حتی احتمالی آن در جهان است.