کتاب مدیریت فروش و فروش حضوری

Sales and sales management
کد کتاب : 6565
شابک : 9786009250264
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 31
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مدیریت فروش و فروش حضوری اثر پرویز درگی

تولید منهای فروش مساوی است با آشغال. اگر نتوانید آنچه را تولید می کنید به فروش برسانید بهتر است بیخیال موفقیت در حوزه ی بازار شوید. کتاب های بسیاری در حوزه ی فروش در بازار وجود دارند اما اکثر آنها یا ترجمه ی آثار خارجی اند و یا به کلی بویی از شرایط بازار ایران نبرده اند، کتاب هایی سودمند اما نه جندان مناسب برای بازار ایران. مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران، کتابی است که از دل تجربه و تئوری های علم بازار بیرون آمده است. نویسنده کار خود را با ویزوتوری آغاز کرده است و در ادامه با تحصیل علم این رشته در دانشگاه، به دانش مفیدی در حوزه ی بازار ایران دست یافته است. این کتاب برای مدیران فروش، سرپرستان فروش، و حتی فروشندگان و ویزیتورهای کم تجربه درسهایی دارد که می تواند به آنها در دستیابی به اهدافشان در حوزه ی بازار کمک بزرگی بکند.کتاب مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران اولین و پرفروش ترین کتاب دکتر پرویز درگی است که بیش از ۲۵ مرتبه تجدید چاپ شده است.
کتاب مشتمل است بر :
تصویری از فروشنده امروزی جهت نیل به اهداف فروش
مشتری کیست و رابطه با او چه اهمیتی دارد
نماینده فروش کیست؟
نقش نیروهای فروش در بازاریابی موفق
مهارت ها و ویژگی های فروشندگان حرفه ای
مدیریت فروش
خط مشی نیروهای فروش
ساختار کارکنان فروش
ارتباط مهندسی فروش و پیش بینی
چگونگی شرکت اثربخش در نمایشگاه ها

کتاب مدیریت فروش و فروش حضوری

پرویز درگی
پرویز درگی متولد تابستان 1345ویزیتور دیروز و معلم امروز بازاریابی ایران است. وی مدرس دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران و سازمان مدیریت صنعتی است. مدیر مسئول آموزشگاه بازارسازان ، مدیر مسئول انتشارات بازاریابی و مجلات توسعه مهندسی بازار و بازاریاب بازارساز است. ایشان مدیرعامل گره TMBA و همچنین نویسنده نزدیک به 50 کتاب در حوزه ی بازاریابی، عضو هیئت مدیره انجمن علمی بازاریابی و نایب رئیس انجمن علمی مدیریت اجرایی ایران، رئیس کمیته استاندا...
قسمت هایی از کتاب مدیریت فروش و فروش حضوری (لذت متن)
صنعت عبارت است از تمام بنگاه هایی که یک حرفه خاصی را انجام می دهند، صنعت یعنی مجموعه ما و رقبا. هر چقدر اطلاعات شما از صنعت بیشتر باشد موفق تر خواهید بود. در حیطه عملیات شرکت در بازار، رقبای داخلی و خارجی را بشناسید و عملکرد آنها را زیر نظر داشته باشید. رقبا موانع ما برای دستیابی به مشتری هستند، پس باید بهتر از آنها عمل کنیم و این میسر نمی شود مگر اینکه بدانیم آنها چه می کنند. این را ملکه ذهن کنید که نسبت به رقیبان، بهتر و بسیار بهتر به مشتریان ارزش ارائه کنید. ارزش در نزد مشتری ملاک انتخاب است. ارزش در بازاریابی مقایسه بین هزینه ها و فایده ها است. در هر خریدی برای مشتری چهار نوع هزینه وجود دارد که عبارتند از هزینه مالی (پولی که پرداخت می کند) هزینه انرژی (زحمتی که متحمل می شود) هزینه وقت (زمانی که صرف می کند) و هزینه روانی (استرس و نگرانی هایی که دارد). در حالیکه فایده ها شامل فایده اصلی، فایده های جانبی، ارتباطات و تصویر ذهنی هستند. به این فکر کنید که چگونه می توانید هزینه های مشتری را پایین بیاورید. مثلا زحمات او را برای دستیابی به محصول کم کنید. با اطمینان بخشی و ارائه اطلاعات او را از نگرانی در بیاورید، قیمت تمام شده محصول را پایین بیاورید، یا زمان خرید را برای او کم کنید.

فروشنده موفق کسی است که عصبانی نمی شود. فروشنده مجرب خونسرد، مسلط، با گذشت و صبور است. اما با در نظر داشتن مقصد گام بر می دارد و پیش می رود. بزرگ بیندیشید، به خودتان یادآوری کنید که مشاجره، هیاهو، کینه جویی و عصبانیت مثل یک جنگ اتمی هستند که هیچ برنده ای ندارد. با هدایت عقل گام بردارید، عصبانیت عقل را تعطیل می کند. لازمه فروشندگی تعامل با دیگران است نه تقابل با آنها، پس با عصبانیت آتش را روشن نکنیم و به آن دامن نزنیم، چون خودمان هم از آن آسیب می بینیم.

برای تأثیر گذاشتن بر مشتریان باید بدانید که آنها روحیات متفاوتی دارند، این شما هستید که باید با روحیات آنها هماهنگ شوید، چون آنها رئیس هستند و شما برای فروش به آنها باید بتوانید با ایشان ارتباط برقرار کنید. در کلاس های برنامه ریزی عصبی و کلامی (NLP) چگونگی نفوذ کردن بر افراد، نوع برخورد سمعی، لمسی، بصری، احساسی و منطقی به افراد آموزش داده می شود، در این کلاس ها شرکت کنید و آموزش ببینید.