کتاب گابریل لامبر

Gabriel Lambert
کد کتاب : 75271
مترجم :
شابک : 978-6227902143
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1843
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گابریل لامبر اثر الکساندر دوما

آقای دوما در زمان اقامتش در شهر تولون با مردی محکوم به اعمال شاقه‌ مواجه می‌شود که چهره‌اش برای او آشناست. تلاش ذهنی نویسنده برای بازشناختن محکوم بی‌نتیجه می‌ماند تا اینکه خود زندانی نام سابقش را فاش می‌سازد. با این اتفاق آقای دوما غرق خاطرات و سرگذشت عجیب این مرد می‌شود.

کتاب گابریل لامبر

الکساندر دوما
دوما به خاطر رمان های ماجراجویانه فراوانش یکی از مشهورترین نویسندگان فرانسه به شمار می رود. بسیاری از رمان های او، از قبیل «سه تفنگدار»، «ملکه مارگو» و «گردنبند ملکه» رمان هایی دنباله دار و سریالی هستند. او علاوه بر رمان نویسی، مقاله نویس، نمایش نامه نویس و خبرنگار پرتوانی بود.
قسمت هایی از کتاب گابریل لامبر (لذت متن)
هرچه بیشتر به این مرد نگاه می کردم، بیشتر به نظرم می رسید در گذشته ای نه چندان دور، به نحوی در زندگی ام دخالت کرده است. کجا؟ چطور؟ این چیزی بود که به یاد نمی آوردم. جست وجوی لجبازانه ی حافظه ام دو سه ساعت وقت گرفت، بی آنکه نتیجه ای در پی داشته باشد. مرد محکوم نیز به نوبه ی خود از نگاهم پرهیز می کرد و کم کم از تأثیری که گویا این نگاه بر او می گذاشت معذب شدم و همتم را صرف این کردم که به موضوعی دیگر بیندیشم. اما همه می دانند که ذهن وقتی بخواهد به مردی توجه کند چقدر مستبد است. خواه ناخواه دوباره به او فکر می کردم.