کتاب من لوسی بارتون هستم

My Name Is Lucy Barton
کد کتاب : 7532
مترجم :
شابک : 9786005675337
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

من لوسی بارتون هستم
My Name Is Lucy Barton
کد کتاب : 7531
مترجم : مریم سرلک
شابک : 9786008211211
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب من لوسی بارتون هستم اثر الیزابت استروت

کتاب «من لوسی بارتون» هستم، رمانی نوشته ی «الیزابت استروت» است که نخستین بار در سال 2016 وارد بازار نشر شد. «لوسی بارتون» در حال بهبودی از یک عمل جراحی است که قرار بود ساده و بی دردسر انجام شود. مادرش، که «لوسی» سال ها یا او صحبت نکرده، به دیدنش می آید. حرف هایی درباره ی دوران کودکی «لوسی» و محل زندگی آن ها در «ایلینوی»، انگار ارتباطی دوباره را میان مادر و دختر شکل می دهد اما در زیر سطح این ارتباط ظاهری، همان تنش ها و خواسته هایی نهفته است که تمام جنبه های زندگی «لوسی» را تحت تأثیر قرار داده است: فرار او از خانواده ی پرمشکل خود، آرزویش برای تبدیل شدن به یک نویسنده، ازدواجش، و عشق او نسبت به دو دخترش. «استروت» در این اثر موفق شده «لوسی بارتون» را به شخصیتی جذاب، قابل همذات پنداری و کاملا فراموش نشدنی تبدیل کند.

کتاب من لوسی بارتون هستم


ویژگی های کتاب من لوسی بارتون هستم

نامزد جایزه ی من بوکر سال 2016

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

نامزد جایزه ی بهترین کتاب داستانی گودریدز 2016

الیزابت استروت
الیزابت استروت، زاده ی 6 ژانویه ی 1956، رمان نویس، استاد دانشگاه و نویسنده ی داستان های کوتاه اهل آمریکا است. او در محله ای کوچک در ایالت مین رشد کرد. پدر الیزابت، استاد دانشگاه و مادرش، معلم مدرسه ای در نزدیکی محل اقامتشان بود. او پس از فارغ التحصیلی از کالج بیتس، یک سال را در آکسفورد گذراند و پس از آن به دانشکده ی حقوق رفت. استروت در سال 1982 از دانشگاه حقوق سیراکوس در نیویورک فارغ التحصیل شد. در همان سال، اولین داستان او در مجله ی نیولتر به چاپ رسید.
نکوداشت های کتاب من لوسی بارتون هستم
A short novel about love, particularly the complicated love between mothers and daughters.
رمانی کوتاه درباره ی عشق، به خصوص عشق پیچیده ی میان مادرها و دخترها.
Newsday Newsday

An aching, illuminating look at mother-daughter devotion.
نگاهی تأثیرگذار و روشنگرانه به محبت مادر-دختری.
People People

It offers us a rare wealth of emotion, from darkest suffering to simple joy.
این کتاب، گنجینه ای کمیاب از عواطف را ارائه می کند، از تاریک ترین رنج ها تا لذت های ساده.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب من لوسی بارتون هستم (لذت متن)
ساده لوحانه است که فکر کنیم وقتی از کسی جدا می شویم، دیگر از یاد و خاطره های او هم خلاص می شویم. این طور نیست. هرگز نمی شود کاملا جدا شد.

ما همه جوره عجیب غریب بودیم. در یک منطقه ی کشاورزنشین به نام «آمگاش» در «ایلینوی» زندگی می کردیم. یک جایی چند تا خانه ی درب و داغان بی رنگ و رو را دور هم درست کرده بودند و اسمش را شهر گذاشته بودند. توی این شهر از رنگ های شاد و پنجره پوش های رنگارنگ و باغ های چشم نواز خبری نبود. حالا فکرش را بکنید خانه ی ما حتی کنار همین خانه های در شرف فرو ریختن هم نبود.

پدرم هر شب سر میز شام برای ما دعای شکرگزاری می خواند و ما را وادار می کرد برای داشتن خوراک کافی خدا را شکر کنیم. ولی واقعیت این بود که من اغلب شب ها گرسنه می خوابیدم و شام بیشتر شب های ما شیره ی قند و نان بود. در خانه ی ما دروغگویی و هدر دادن خوراک، تنبیه به دنبال داشت.