کتاب دون ژوان در جهنم

Don Juan in Hell
کد کتاب : 83087
مترجم :
شابک : 978-9648223309
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 86
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1903
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

دن ژوان در دوزخ
Don Juan in Hell
کد کتاب : 116135
مترجم :
شابک : 978-6008991199
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 94
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1903
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب دون ژوان در جهنم اثر جورج برنارد شاو

«دون خوان در جهنم»، سومین اثر جورج برنارد شاو است. جورج برنارد شاو نمایشنامه نویس، منتقد، سیاستمدار و فعال سیاسی ایرلندی بود. تأثیر او بر تئاتر، فرهنگ و سیاست غرب از دهه 1880 تا زمان مرگش و پس از آن گسترش یافت. او بیش از شصت نمایشنامه نوشت، از جمله آثار مهمی مانند انسان و سوپرمن (1902)، پیگمالیون (1913) و سنت جوآن (1923). شاو با طیفی از طنز معاصر و تمثیل تاریخی، نمایشنامه نویس برجسته نسل خود شد و در سال 1925 جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد.

شاو که در دوبلین به دنیا آمد، در سال 1876 به لندن نقل مکان کرد و در آنجا تلاش کرد تا خود را به عنوان یک نویسنده و رمان نویس تثبیت کند و روند سختی را برای خودآموزی آغاز کرد. در اواسط دهه 1880 او به یک منتقد معتبر تئاتر و موسیقی تبدیل شد. در پی یک بیداری سیاسی، او به انجمن تدریجی فابیان پیوست و برجسته ترین جزوه نویس آن شد. شاو سال‌ها قبل از اولین موفقیت عمومی‌اش با عنوان Arms and the Man در سال 1894 نمایشنامه‌نویسی می‌کرد. او تحت تأثیر هنریک ایبسن، به دنبال معرفی یک رئالیسم جدید در درام انگلیسی زبان بود و از نمایشنامه‌هایش به عنوان ابزاری برای انتشار سیاسی، اجتماعی و خود استفاده کرد. عقاید مذهبی در اوایل قرن بیستم، شهرت او به‌عنوان یک نمایشنامه‌نویس با مجموعه‌ای از موفقیت‌های منتقدانه و مردمی که شامل سرگرد باربارا، معضل دکتر، و سزار و کلئوپاترا بود، تضمین شد.

کتاب دون ژوان در جهنم


ویژگی های کتاب دون ژوان در جهنم

جایزه حلقه منتقدان درام نیویورک برای نقل قول ویژه در سال 1952 میلادی

جورج برنارد شاو
جورج برنارد شاو، زاده ی 26 جولای 1856 و درگذشته ی 2 نوامبر 1950، نمایشنامه نویس، منتقد و فعال سیاسی ایرلندی بود که در سال 1925، موفق به کسب جایزه ی نوبل ادبیات شد. شاو در دوبلین به دنیا آمد و در سال 1876 به لندن مهاجرت کرد. او در این شهر برای تبدیل شدن به نویسنده ای شناخته شده با مشکلات زیادی رو به رو بود و به شکل خودآموز به تحصیل علم می پرداخت. شاو در اواسط دهه ی 1880 میلادی به منتقدی صاحب نظر در حوزه ی تئاتر و موسیقی تبدیل شد. او تحت تأثیر هنریک ایبسن، تلاش می کرد تا رئالیسم جدیدی را وارد ن...
قسمت هایی از کتاب دون ژوان در جهنم (لذت متن)
پیرزن: ببخشید، من خیلی تنهام این جا هم خیلی بدجوری است. دون ژوان: تازه آمده اید؟ پیرزن: بله، گمان می کنم امروز صبح مردم، توی رخت خواب بودم و خانواده ام دوروبرم بودند و چشم هام را دوخته بودم به صلیب، بعد تاریک شد و وقتی که روشنی برگشت همین روشنی بود که درش راه می روم اما هیچ چیزی را نمی بینم. ساعت هاست که توی این تاریکی وحشتناک سرگردانم. دون ژوان: آه، هنوز حس زمان را گم نکرده اید؛ اما توی ابدیت به همین زودی ها گمش می کنید. پیرزن: کجا هستیم؟ دون ژوان: در جهنم. پیرزن: جهنم؟ در جهنم؟ به چه جرأت این را می گویی؟ دون ژوان: مگر چه شده، سینیورا؟ پیرزن: نمی دانی با که داری حرف می زنی؟ من یک خانمم، دختر باایمان کلیسا هستم. دون ژوان: شک ندارم. پیرزن: پس چطور می شود که در جهنم باشم. برزخ و زمهریر، شاید. بی خطای محض که نبودم. هیچ کس نیست. ولی جهنم، نه، دروغ می گویی. دون ژوان: جهنم، سینیورا، مطمئن باشید. جهنم به بهترین صورتش، یعنی به صورت انفرادیش اگرچه شاید باکسی بودن را ترجیح بدهید. پیرزن:اما من با کمال صداقت توبه کرده ام، اعتراف کرده ام. دون ژوان: چقدر؟ پیرزن: به بیش تر از آن چه که واقعا گناه کرده بودم. من از اعتراف خوشم می آمد.