کتاب النور و پارک

Eleanor & Park
کد کتاب : 8665
مترجم :
شابک : 9786007845806
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 340
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 26
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

النور و پارک
Eleanor & Park
کد کتاب : 413
مترجم :
شابک : 978-600-8537-19-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 458
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

النور و پارک
Eleanor & Park
کد کتاب : 8666
مترجم :
شابک : 9786002912107
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 420
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب النور و پارک اثر رینبو راول

بودن در اتوبوس در صبح یک روز، همه چیز را برای پارک شریدان عوض می کند. او سرش به کار خودش گرم است تا این که دختری ناآشنا با موهای قرمز و لباس های عجیب و غریب به نام النور سوار اتوبوس می شود و جایی برای نشستن پیدا نمی کند. پارک به النور می گوید که کنار او بنشیند و علیرغم فاصله ی شش اینچی میان آن ها، این اتفاق، شروع رابطه ای بسیار خاص است. پارک، پسر نیمه-کره ای حساسی است که والدینش همچنان مثل روز اول به یکدیگر عشق می ورزند، در حالی که النور، دختری باهوش اما اغلب مورد آزار و اذیت قرار گرفته از خانواده ای فقیر و بی چیز است. نشستن این دو نفر در کنار هم در اتوبوس، به خواندن کتاب های کمیک با یکدیگر، صحبت کردن درباره ی موسیقی و درنهایت، به شکل گیری دوستی عمیق و پایداری می انجامد که به عشقی فراموش نشدنی تبدیل می شود.

کتاب النور و پارک


ویژگی های کتاب النور و پارک

برنده ی جایزه ی مایکل ال. پرینتز سال 2014

برنده ی جایزه ی بوک بروز سال 2013

رینبو راول
رینبو راول، زاده ی 24 فوریه ی 1973، نویسنده ی آمریکایی رمان های نوجوان و بزرگسال است. راول بین سال های 1995 تا 2012، ستون نویس و مسئول تبلیغات روزنامه ی اوماها ورلد-هرالد بود. او پس از ترک این شغل، به استخدام شرکتی تبلیغاتی درآمد و همزمان، نوشتن اولین رمانش را آغاز کرد. او در همین حین، صاحب فرزند شد و به مدت دو سال کار بر روی این رمان را متوقف کرد.این نویسنده تا امروز توانسته آثار قابل ملاحظه ای را به مخاطبانش معرفی کند. «اتچمنت»، «النور و پارک»، «طرفداری»، «تلفن ثابت» و «چیزی که عشق واقعی به...
نکوداشت های کتاب النور و پارک
Its observational precision and richness make for very special reading.
دقت موشکافانه و غنای اثر، از آن، کتابی بسیار خاص ساخته است.
New York Times Book Review New York Times Book Review

This is a fabulous book for mothers to read along with their teen children.
کتابی شگفت انگیز برای مادرها که در کنار فرزندان نوجوان شان بخوانند.
Common Sense Media Common Sense Media

This is Rainbow Rowell's best writing so far.
این اثر، بهترین کتاب رینبو راول تاکنون است.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب النور و پارک (لذت متن)
دختره خیلی اوضاع ناجوری داشت. او نه تنها تازه وارد بود، بلکه گنده و زمخت هم بود، با موهای قرمز شلخته و فرفری. طوری لباس پوشیده بود که انگار... انگار دلش می خواست مردم نگاهش کنند. شاید هم از این سر و وضع افتضاح خوشش می آمد. یک تی شرت شطرنجی مردانه پوشیده بود و چند تا گردنبند عجیب غریب هم انداخته بود دور گردنش و مچ دست هایش را هم هم با دستمال پوشانده بود. او پارک را یاد مترسک می انداخت؛ یا مثلا یکی از آن عروسک های بدریختی که مادرش روی میز آرایش اش می گذاشت. دختر تازه وارد شبیه چیزی بود که در طبیعت جان سالم به در نمی برد.

کاملا مطمئن بود که به او [ برای نجات زندگی اش ] یک تشکر بدهکار است. نه فقط دیروز، بلکه تمام روزهایی که از آشنایی شان گذشته بود... و این باعث می شد حس کند خنگ ترین و ضعیف ترین دختر دنیاست. اگر کسی نتواند زندگی خودش را نجات دهد، آیا زندگی اش اصلا ارزش نجات دادن دارد؟ سعی کرد به او بگوید تو زندگی مرا نجات دادی، نه تا ابد، نه برای همیشه... احتمالا فقط به طور موقت. ولی زندگی مرا نجات دادی... پس حالا به تو تعلق دارم. منی که اکنون هستم، متعلق به توست. برای همیشه.

اتوبوس دوباره توقف کرد و چند بچه ی دیگر سوار شدند. آن ها دختر تازه وارد را هل دادند، از او رد شدند و رفتند روی صندلی هاشان نشستند. پارک به دختر تازه وارد نگاه کرد. او هنوز آن جا ایستاده بود. راننده ی اتوبوس داد زد: «هی دختر! بشین!» دختر راه افتاد سمت انتهای اتوبوس، درست سمت آن وحشی ها. پارک با خودش گفت "وای خدایا! وایسا! برگرد سر جات!" می دانست که الان آب از لب ولوچه ی استیو و میکی سرازیر شده. پارک سعی کرد جای دیگری را نگاه کند.