کتاب فاندامنتالیسم(بنیادگرایی)

Fundamentalism : a very short introduction
  • 110,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: افکار افکار
    نویسنده:
کد کتاب : 95042
مترجم :
شابک : 978-6227356731
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 221
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فاندامنتالیسم(بنیادگرایی) اثر ملیس روتون

بنیادگرایی به عنوان تهدید اصلی برای صلح جهانی امروز تلقی می‌شود، نتیجه‌ای که نمی‌توان از زمان رویدادهای نیویورک در 11 سپتامبر 2001 نادیده گرفت. اما «بنیادگرایی» واقعا به چه معناست؟
از آنجایی که این واژه توسط انجیلی های پروتستان آمریکایی در دهه 1920 ابداع شد، استفاده از اصطلاح "بنیادگرا" گسترش یافته است و طیف متنوعی از محافظه کاران رادیکال و خالصان ایدئولوژیک را شامل می شود، نه فقط نیروهای مذهبی. بنیادگرایی اکنون می تواند به معنای شهرک نشینان مبارز اسرائیلی و همچنین رادیکال های اسلام گرا باشد که با آنها مخالف هستند، می تواند به معنای مسیحیان، هندوها، آزادی خواهان حیوانات و حتی ناسیونالیست های بودایی باشد. در کتاب «فاندامنتالیسم(بنیادگرایی) »مالیس روثون، کارشناس خاورمیانه، ریشه‌های تاریخی، اجتماعی، مذهبی، سیاسی و ایدئولوژیک بنیادگرایی را بررسی می‌کند و به بحث‌ها و کلیشه‌های پیرامون این پدیده پیچیده می‌پردازد - پدیده‌ای که از تعریف ساده دور است، اما نیاز فوری به درک دارد. مالیس روثون نویسنده و روزنامه نگار مستقل و استاد مدعو در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو است. او که سابقا سردبیر بی‌بی‌سی عربی و خدمات جهانی بود، دارای مدرک کارشناسی ارشد در ادبیات انگلیسی و دکترای علوم اجتماعی و سیاسی از دانشگاه کمبریج است. او به عنوان مفسر اسلام و جهان عرب مشهور است.

کتاب فاندامنتالیسم(بنیادگرایی)

ملیس روتون
Malise Walter Maitland Knox Hore-Ruthven (متولد 14 مه 1942) نویسنده انگلیسی-ایرلندی است.او در سال 1942 در دوبلین به دنیا آمد و پس از کار به عنوان فیلمنامه نویس با بی بی سی عربی و سرویس جهانی و مشاور امور خاورمیانه، مدرک کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی را در دانشگاه کمبریج دریافت کرد.وی دکترای خود را در رشته علوم اجتماعی و سیاسی در دانشگاه کمبریج دریافت کرد. او که به‌عنوان نویسنده، روزنامه‌نگار و معلم فعالیت می‌کند، کار خود را بر دین، بنیادگرایی و به‌ویژه امور اسلامی متمرکز می...
نکوداشت های کتاب فاندامنتالیسم(بنیادگرایی)
...powerful stuff ... this book is perceptive and important
... چیزهای قدرتمند ... این کتاب ادراکی و مهم است
Observer Observer

Stimulating.
تحریک کننده.
New Statesman

قسمت هایی از کتاب فاندامنتالیسم(بنیادگرایی) (لذت متن)