کتاب مرد گچی

The Chalk Man
کد کتاب : 18193
مترجم :
شابک : 978-9642878802
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 404
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

مرد گچی
The Chalk Man
کد کتاب : 18192
مترجم :
شابک : 978-6001823367
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مرد گچی اثر سی جی تئودور

کتاب «مرد گچی» رمانی نوشته ی «سی جی تئودور» است که نخستین بار در سال 2018 انتشار یافت. در سال 1986، «ادی آدامز» و چهار دوست نزدیکش که همگی نوجوان هستند، درگیر مجموعه ای از رویدادهای هولناک در شهری زیبا به نام «آندربری» در انگلستان می شوند. در شوکه کننده ترین بخش از این رویدادها، مردی اسرارآمیز آن ها را به سمت جسد تکه و پاره ی دختری نوجوان در جنگل هدایت می کند. این اتفاقات هولناک، سایه ای سنگین را بر آینده ی آن ها می اندازد. در سال 2016، یکی از دوستان قدیمی «ادی» به نام «میکی» پس از بیست سال به شهر بازمی گردد با این هدف که کتابی را درباره ی قتل آن دختر بنویسد. اما وقتی «میکی» اعلام می کند که هویت قاتل دختر را می داند، همه چیز عجیب تر و خطرناک تر از گذشته می شود.

کتاب مرد گچی


ویژگی های کتاب مرد گچی

نامزد جایزه گودریدز برای بهترین داستان معمایی سال 2018

نامزد جایزه سال داستان جنایی Peculier Old Theakston سال 2019

برنده جایزه بهترین رمان بری سال 2019

نامزد جایزه بهترین کتاب اول گودریدز

سی جی تئودور
سی جی تئودور نویسنده انگلیسی است که کتابهایش شامل The Chalk Man و The Hiding Place می باشد. او در سالزبری، انگلیس متولد شد اما در ناتینگهام، جایی که هنوز ساکن است بزرگ شده است.The Chalk Man در ژانویه سال 2018 توسط انتشارات کرون منتشر شد. نقدها مختلط بود. روزنامه ساندی روزنامه می گوید: "[تئودور] در اولین رمان خود داستانی پیچیده و فریبنده می بخشد." ایندیپندنت ایرلندی گفت که این کتاب "فرضیه ای جذاب و وحشتناک دارد - اما سرانجام پس از یک سری پیچش های غیرممکن، اختلاف جزئی تا حیرت انگیز، از هم پاشید...
نکوداشت های کتاب مرد گچی
It will keep readers guessing right up to the shocking ending.
این کتاب، مخاطبین را وادار می کند که تا پایان شوکه کننده ی داستان، به حدس زدن ادامه دهند.
Barnes & Noble

Tudor's storytelling prowess is undeniable.
قدرت و مهارت «تودور» در داستان سرایی، غیر قابل انکار است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

If you like my stuff, you’ll like this.
اگر آثار من را دوست دارید، این کتاب را نیز دوست خواهید داشت.
Stephen King

قسمت هایی از کتاب مرد گچی (لذت متن)
مسلما ما زوج عجیبی هستیم. «کلو» از آن قبیل مستاجرها که معمولا می پذیرم، نیست. من به خاطر مسائل مالی نیاز داشتم تا فرد دیگری به عنوان مستاجر با من زندگی کند و دختر یکی از آشنایان می دانست که «این دختر» خیلی فوری به اتاق نیاز دارد. به نظر، کمک هزینه ی خوبی بود. مثل یک شرکت. ممکن بود به نظر عجیب برسد که به مستاجر نیاز داشته باشم. به نسبت حقوق خوبی می گیرم، خانه ای را که در آن زندگی می کنم مادرم به من بخشیده و مطمئن هستم که به تصور اکثر مردم، این کار یعنی زندگی مرفه و بی دردسر.

چشم هایم را که باز کردم، «شان کوپر» از آن بالا بهم خیره نگاه می کرد. صورتش در سایه قرار داشت. فقط می توانستم شبحش را تشخیص بدهم، اما کاملا مطمئن بودم دارد لبخند می زند، منتها نه از آن لبخندهای خوب. در واقع شرایط آنجا به هیچ وجه خوب نبود.

فقط توانستم دو جفت کتانی کانورس کثیف را تشخیص بدهم. نیازی نبود چهره ها را هم ببینم تا حدس بزنم آن ها متعلق به «دانکن» و «کیث» هستند. کنار سرم ذق ذق می کرد. وحشت به گلویم چنگ انداخته بود. صورتشان بهم نزدیک شد. حس کردم دستش، تیشرتم را چنگ زد و دور گلویم محکمش کرد.