کتاب دهقانان

Les Paysans
کد کتاب : 9852
مترجم :
شابک : 9789643519230
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 536
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1855
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دهقانان اثر اونوره دو بالزاک

رمان دهقانان بالزاک مثل تمام آثارش تصویرگر جامعه دهقانی فرانسه و رو در رویی آن با طبقه نو خاسته بورژوازی است؛

این رمان نیز مانند دیگر آثار نویسنده جامعه دهقانی فرانسه در قرن 19 را به تصویر کشیده است و داستان حول مواجهه جامعه دهقانی و طبقه بورژواری است.

انوره دو بالزاک نویسنده نامدار فرانسوی است که او را پیشوای مکتب رئالیسم اجتماعی در ادبیات می دانند.
«کمدی انسانی» نامی است که بالزاک برای مجموعه آثار خود که حدود ۹۰ رمان و داستان کوتاه را دربرمی گیرد برگزیده است. توصیفات دقیق و گیرا از فضای حوادث و تحلیل نازک بینانه روحیات شخصیت های داستان بالزاک را به یکی از شناخته شده ترین و تأثیرگذارترین رمان نویسان دو قرن اخیر تبدیل کرده است.

بالزاک یکی از پرکارترین نویسندگان دنیاست. وی در طول عمر نسبتا کوتاهش بیش از صد مقاله، رمان و نمایشنامه به رشته تحریر درآورد. تعدادی از داستان های بالزاک به فارسی ترجمه شده اند، از جمله:
چرم ساغری ٬ اوژنی گرانده ٬ زنبق دره ٬ پیردختر ٬ زن سی ساله ٬ آرزوهای بربادرفته ٬ دخترعمو بت ٬ و …

خانمی به اسم دوبرنی حامی وی بود و بالزاک در رمان زنبق دره وی را تصویر کرده است. بالزاک در صدد بود تا با افزایش مجموعه کمدی انسانی به 143 جلد تمام جنبه های جامعه فرانسه را در قرن 19 بر قلم آورد اما به نگارش بیش از 80 اثر توفیق نیافت. شگفت آنکه بالزاک فقط چند ماه پیش از مرگش در 1850 با کنتسی لهستانی به اسم اولیناهانسکا ازدواج کرد. رمان دهقانان بالزاک مثل تمام آثارش تصویرگر جامعه دهقانی فرانسه در قرن 19 و رو در رویی آن با طبقه نو خاسته بورژوازی است.

کتاب دهقانان

رمان دهقانان بالزاک مثل تمام آثارش تصویرگر جامعه دهقانی فرانسه و رو در رویی آن با طبقه نو خاسته بورژوازی است، این رمان نیز مانند دیگر آثار نویسنده جامعه دهقانی فرانسه در قرن 19 را به تصویر کشیده است و داستان حول مواجهه جامعه دهقانی و طبقه بورژواری است.

در داستان آمده است : چطور در سی سالی که پدر ریگو مغز استخوان های شما را آب کرده است ، واقعا ندیده اید که بورژوایی از ارباب ها بدتر شود؟ بورژوازی و دولت ، همه یکی است! چه می شد اگر همه ثروتمند باشیم؟ آیا آنها مزارع خود را شخم می زنند ، آیا آنها برداشت می کنند؟ آنها باید ناراضی باشند! تونسارد در پاسخ گفت: ما هنوز باید با آنها شکار کنیم ، زیرا آنها می خواهند سرزمین های بزرگ را به خود اختصاص دهند ...

و پس از آن ، ما در مقابل ریگو قرار خواهیم گرفت. فورچون پاسخ داد: "حق با توست." همانطور که پدر ناصرون می گوید ، مردم بمیرند یا نه برای آنها فرقی ندارند. آنها به هیچ کسی اهمیت نمی دهند. آنها همه مثل هم هستند و در آخر آنها پیروزند.

کتاب دهقانان

اونوره دو بالزاک
اونوره دو بالزاک، زاده ی 20 می 1799 و درگذشته ی 18 آگوست 1850، رمان نویس و نمایشنامه نویس فرانسوی بود.بالزاک در خانواده ای میانه حال در شهر تور فرانسه به دنیا آمد. در هشت سالگی به مدرسه ای شبانه روزی فرستاده شد، اما در سال 1813 مدرسه را ترک کرد و سال بعد همراه با خانواده راهی پاریس شد. در سال 1819 در رشته ی حقوق، فارغ التحصیل شد، اما به رغم خواست خانواده تصمیم گرفت تا به ادبیات بپردازد.بالزاک در ابتدای راه تحت تأثیر والتر اسکات شروع به نوشتن رمان های تاریخی نمود؛ رمان هایی که خود بعدها از آن ...
قسمت هایی از کتاب دهقانان (لذت متن)
میان دو ردیف نرده های همسان، یک کلاه فرنگی، با سلسله ای از سنگ های تراشیده، همچون سنگ های قصر، با برش های الماس گون، با بام های بسیار نوک تیز با پنجره هایی با قابی از سنگ های خوش تراش نمایان بود؛ که نرده های آن به نرده های باشکوهی که گلستان میدان رویال پاریس را در میان گرفته بود می مانست، که متاسفانه، اینک رو به ویرانی نهاده است. این سبک قدیمی به عمارت کلاه فرنگی منظره ای شاهانه می بخشید که در شهرها فقط برای زندان ها مناسب به نظر می رسید؛ اما در میان جنگل، شکوه خاصی دارد.