کتاب شاهراه خوشبختی

The Conquest of Happiness
کد کتاب : 105462
مترجم : غلامعلی وحیدمازندرانی
شابک : 978-6226640343
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1930
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

گریز از ناکامی
The Conquest of Happiness
خوشبختی در دسترس است
کد کتاب : 135103
مترجم :
شابک : 978-6226486989
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1930
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب شاهراه خوشبختی اثر برتراند راسل

«هر پدر و مادر، معلم، وزیر و نماینده کنگره در این سرزمین باید آن را بخواند.» - آتلانتیک
برتراند راسل، فیلسوف نماد شکن، در شاهراه خوشبختی، که برای اولین بار توسط لایورایت در سال 1930 منتشر شد، تلاش کرد تا علل بی‌شمار ناراحتی را در زندگی مدرن تشخیص دهد و راهی برای خروج از این بیماری به ظاهر اجتناب‌ناپذیر ترسیم کند که حتی در جوامع امن و مرفه غربی شایع است. بیش از هشتاد سال بعد، حکمت راسل به همان اندازه که در زمان انتشار اولیه اش صادق بود، باقی می ماند. راسل با اجتناب از اخلاق مبتنی بر گناه، نسخه ای عقل گرایانه برای داشتن زندگی شاد ارائه می کند، از جمله اهمیت پرورش علایق خارج از خود و خطرات لذت منفعلانه. در این نسخه جدید، فیلسوف پرفروش دانیل سی. دنت، راسل را دوباره به نسل جدیدی معرفی می‌کند و بیان می‌کند که شاهراه هم «یک کپسول زمان جذاب» و هم «نمونه اولیه سیل کتاب‌های خودیاری» است که اخیرا منتشر شده‌اند. تعداد کمی از آنها به اندازه کتاب کوچک راسل ارزش خواندن را دارند.

کتاب شاهراه خوشبختی

برتراند راسل
برتراند راسل، زاده ی ۱۸ می ۱۸۷۲ و درگذشته ی ۲ فوریه ی ۱۹۷۰، فیلسوف، منطق دان، ریاضی دان، مورخ، جامعه شناس، برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات و فعال صلح طلب انگلیسی بود که در قرن بیستم زندگی می کرد. راسل در آغاز جوانی به مطالعه ی آثاری از «پرسی بیش شلی» روی آورد که این امر مسیر زندگی او را تغییر داد. او سپس به کالج ترینیتی در کمبریج رفت و در ریاضیات و فلسفه تحصیل کرد. او در سال ۱۹۰۱ «پارادوکس راسل» را کشف کرد و هفت سال بعد به عضویت انجمن سلطنتی علوم بریتانیا درآمد. راسل در طو...
نکوداشت های کتاب شاهراه خوشبختی
He writes what he calls common sense, but is in fact uncommon wisdom.
او چیزی را می نویسد که عقل سلیم می نامد، اما در واقع حکمت غیرمعمول است.
Observer Observer

قسمت هایی از کتاب شاهراه خوشبختی (لذت متن)
این بدبختیهای گوناگون قسمتی ناشی از سیستم اجتماعی است و مقداری هم در کیفیت روانی افراد است که بدون تردید آن نیز تا حدودی ناشی از دستگاه اجتماعی است در جای دیگر راجع به اصلاحات اجتماعی که برای تعمیم خوشبختی ضروری است. از قبیل تحریم جنگ و جلوگیری از استثمار اقتصادی و تعلیم و تربیتی که عاری از شایبه ترس و خشونت باشد شرح وافی داده ام و قصد ندارم که در این جا آن گفته ها را بازگویم. فراهم وضع ساختن دستگاهی که وسیلۀ اجتناب از جنگ شود از ضروریات حیاتی تمدن ماست.