کتاب سفر به انتهای شب سلین

Céline: Journey to the End of the Night
کد کتاب : 1129
مترجم :
شابک : 978-600-8066-59-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

معرفی کتاب سفر به انتهای شب سلین اثر جان استارک

کتاب سفر به انتهای شب سلین، اثری نوشته ی جان استارک است که اولین بار در سال 1990 به انتشار رسید. این اثر به نقد و تحلیل یکی از شاهکارهای بزرگ دنیای ادبیات یعنی رمان «سفر به انتهای شب» اثر سلین می پردازد. «سفر به انتهای شب»، رمانی عجیب با رگه های شدید انسان گریزی، شوخ طبعی های تلخ و بدبینی های تاریک نسبت به انسانیت است. سال های سال است که میلیون ها مخاطب این رمان در سراسر جهان به تحسین و تمجید آن پرداخته اند و از استعداد و توانایی کم نظیر سلین در خلق داستانی این چنین به یاد ماندنی به وجد آمده اند. جان استارک در این تحلیل پرجزئیات و البته جذاب، نشان می دهد چرا «سفر به انتهای شب» لایق این تحسین هاست و چرا باید انتشار این اثر خارق العاده را یکی از برجسته ترین رویداد های ادبی قرن بیستم دانست.

کتاب سفر به انتهای شب سلین

جان استارک
جان استارک، زاده ی 14 ژوئن 1930 و درگذشته ی 15 آگوست 2017، منتقد کتاب، سردبیر، مترجم و نویسنده ی انگلیسی بود که با نهادهایی همچون Times Literary Supplement و London Review of Books همکاری های گسترده ای داشت. او فرزند سیاستمداری به نام جان لنگ استارک بود.
نکوداشت های کتاب سفر به انتهای شب سلین
A concise and lucid introduction to a major work of world literature.
مقدمه ای موجز و درخشان بر اثری برجسته در دنیای ادبیات.
Goodreads

A critical appraisal of Céline's masterpiece.
نکوداشتی تحلیلی و منتقدانه از شاهکار سلین.
Amazon Amazon

Genuinely accessible to students at all levels and to general readers.
اثری کاملا قابل فهم برای دانشجویان در همه ی سطوح و مخاطبین عام.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب سفر به انتهای شب سلین (لذت متن)
سلین در واقع دو حرفه ی خود را در زمان اقامتش در آفریقا کشف کرد، ابتدا نویسندگی و سپس، هرقدر هم مبتدیانه، پزشکی. او که با شواهد ناراحت کننده ای مبنی بر وجود بیماری های همه گیر و مریضی های درمان نشده در میان مردم بومی مواجه بود، از پدرش در پاریس تدارکات اولیه ی درمانی را درخواست کرد . سوزن، سرنگ و داروهای اساسی.

من این جا ادعا نمی کنم که متن «سفر به انتهای شب»، اثر کسی است که با دقتی مثال زدنی و خودشناسی بالایی می نوشت؛ کسی این متن را نوشته که با تمام خشم و هیاهویش، یک چهره ی ادبی تمام عیار و درخشان بود.