کتاب چرا عاشق می شویم؟

Why We Love
ماهیت و تاثیر عاطفی متقابل در عشق رمانتیک
کد کتاب : 58665
مترجم :
شابک : 978-6229591598
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

چرا عاشق می شویم
Why We Love: The Nature and Chemistry of Romantic Love
ماهیت و فرآیند عشق رمانتیک
  • 35,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 11580
مترجم :
شابک : 978-964-311-726-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چرا عاشق می شویم اثر هلن فیشر

کتاب چرا عاشق می شویم، اثری نوشته ی هلن فیشر است که نخستین بار در سال 2004 به چاپ رسید. انسان شناس شناخته شده، هلن فیشر، در این کتاب جذاب و بسیار خواندنی، نقشه ای جدید از پیچ و خم های پدیده ی عشق را ارائه می کند: از خاستگاه های آن در مغز تا تأثیرات دگرگون کننده و هیجان انگیز آن بر بدن و رفتار ما. فیشر پس از همکاری با عده ای از دانشمندان به منظور اسکن مغز افرادی که به تازگی عاشق شده بودند، چیزی را به اثبات رساند که روانشناسان تا پیش از این فقط به عنوان یک حدس و گمان به آن نگاه می کردند: وقتی که عاشق می شوید، نواحی به خصوصی در مغزتان با جریان خون بیشتری که دریافت می کند، به نوعی «روشن» می شود. کتاب چرا عاشق می شویم، این اطلاعات جذاب را به کار می گیرد تا استدلال کند که اشتیاق عاشقانه، از طریق میلیون ها سال تکامل، در مغز ما شکل گرفته است.

کتاب چرا عاشق می شویم


ویژگی های کتاب چرا عاشق می شویم

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

هلن فیشر
هلن فیشر، زاده ی ۳۱ می ۱۹۴۵، دانشمند، محقق در زمینه ی انسان شناسی و نویسنده ای آمریکایی است. عمده ی فعالیت فیشر در زمینه ی رفتارشناسی انسان است. او محقق ارشد موسسه ی کینزی در دانشگاه ایندیانا و عضو مرکز مطالعات تکاملی انسان در گروه انسان شناسی در دانشگاه راتگرز است. فیشر پیش از همکاری با دانشگاه راتگرز، پژوهشگر موزه ی تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک بود.
نکوداشت های کتاب چرا عاشق می شویم
Provocative, enlightening, engaging, and persuasive.
برانگیزاننده، روشنگرانه، گیرا و مجاب کننده.
Goodreads

It offers new answers to age-old questions: what love is, who we love—and how to keep love alive.
این اثر، برای سوال هایی کهن پاسخ ارائه می کند: عشق چیست، عاشق چه کسانی می شویم و چگونه می توان عشق را زنده نگه داشت.
Barnes & Noble

A groundbreaking exploration of our most complex and mysterious emotion.
کاوشی پیشگامانه درباره ی پیچیده ترین و اسرارآمیزترین عاطفه ی ما.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب چرا عاشق می شویم (لذت متن)
عشق و نفرت در مغز انسان ارتباطی تنگاتنگ دارند. مدارهای اولیه ی نفرت/خشم، نواحی آمیگدال تا هیپوتالاموس تا بخش خاکستری مغز را در وسط مغز در برمی گیرند. چند بخش دیگر مغز نیز در خشم درگیرند، از جمله اینسولا، بخشی از کورتکس که داده های درون بدن و حواس را جمع آوری می کند. اما کلید اصلی همین جاست: شبکه ی اصلی مغز برای خشم با مراکز کورتکس پیشانی مرتبط است. وقتی انسان و حیوان می فهمند که پاداش مورد نظرشان وصول شدنی نیست، این مراکز آمیگدال را فعال می کنند و موجب ایجاد خشم می شوند.

روانشناسان معتقدند که مردان دوست دارند به زن ها کمک کنند، مشکلات آن ها را حل کنند و با انجام دادن کاری، به حال آن ها مفید واقع شوند. مردان وقتی بانویی ناراحت را نجات می دهند، احساس مردانگی می کنند.

یکی از نخستین اتفاقاتی که بعد از عاشق شدن رخ می دهد، تغییر شدید در خودآگاهی انسان است: «محبوب» شما به قول روانشناسان «معنایی خاص» پیدا می کند، و به موجودی بدیع، منحصر به فرد و بسیار مهم بدل می شود. به قول یکی از مردان دلباخته: «تمام دنیایم تغییر یافته و محور جدیدی پیدا کرده بود به نام مرلین.» توصیف رومئوی شکسپیر از محبوبش موجزتر و پربارتر است: «ژولیت خورشید است.»