کتاب شرایط عشق

Conditions of Love: The Philosophy of Intimacy
فلسفه صمیمیت
کد کتاب : 9436
مترجم :
شابک : 978-9643116972
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

معرفی کتاب شرایط عشق اثر جان آرمسترانگ

کتاب شرایط عشق، اثری نوشته ی جان آرمسترانگ است که نخستین بار در سال 2002 وارد بازار نشر شد. «عشق ورزیدن به شخصی دیگر، چه معنا و ماهیتی دارد؟» این سوال را می توان یکی از عمیق ترین و گیج کننده ترین پرسش هایی در نظر گرفت که می توانیم از خودمان بپرسیم. عشق، مفهومی مرکزی در داستان زندگی همه ی ما است و انسان ها، بخش هایی بزرگ از زندگیشان را با آن درک می کنند. اما ممکن است احساس کنیم که هرچه بیشتر به عشق فکر می کنیم، بیشتر متحیر و سردرگم می شویم. عشق، رابطه ی تنگاتنگی با احساس رضایت و خوشبختی در زندگی ما دارد اما با این حال، شخص دیگری وجود ندارد که احتمال آسیب زدن به او، یا آسیب خوردن از او، بیشتر از کسی باشد که عاشقش هستیم. جان آرمسترانگ در کتاب شرایط عشق، با استفاده از اندیشه های افراد بزرگ و برجسته ای همچون افلاطون، تولستوی، فروید، استاندال و غیره، به ما نشان می دهد که چگونه درکمان از عشق، توسط فرهنگ و تاریخ شکل می گیرد.

کتاب شرایط عشق

جان آرمسترانگ
جان آرمسترانگ، زاده ی سال 1966، نویسنده و فیلسوف بریتانیایی است که در استرالیا زندگی می کند. آرمسترانگ در گلاسگو به دنیا آمد و در آکسفورد و لندن تحصیل کرد. او پس از فارغ التحصیلی، مدیر دوره های فلسفه در یکی از دانشکده های دانشگاه لندن شد. آرمسترانگ تا به حال چندین کتاب درباره ی موضوعات فلسفی نوشته است.
نکوداشت های کتاب شرایط عشق
For anyone who believes or disbelieves in love.
برای هر کسی که به عشق باور دارد یا ندارد.
Penguin

Highly recommended.
به شدت توصیه می شود.
Library Journal Library Journal

An interesting perspective on the problem of love.
نقطه نظری جذاب درباره ی مسئله ی عشق.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب شرایط عشق (لذت متن)
تجربه ی عشق، البته، همیشه مضمونی در میان مضامین ادبی بوده است. ولی «رنج های ورتر جوان» اولین اثری بود که چند و چون عاشق بودن را در مقام یگانه مضمونش، به شکلی مفصل و منظومه وار مورد توجه قرار می داد. وصفی را که این اثر درباره عاشق بودن می آورد هنوز هم می توان بی درنگ بازشناخت. از این منظر، عشق زنجیره ای است از عواطفی خاص و دارای شدت و حدّت.

عشق یک طرفه و نیز عشق رو در رو با مانع و رادع، نقش مهمی در نظرگاه رمانتیک دارند دقیقا از آن رو که نمی گذارند عطش شور و تمنا سیراب شود؛ آن ها شور و تمنا را در بالاترین درجه اش نگه می دارند. آن ها ناکامی های عشق به حساب نمی آیند، بلکه کامل ترین نمونه های عشق محسوب می شوند. داستان رومئو و ژولیت به همین دلیل مثالی کلیدی از عشق رمانتیک است. مرگ، بعد از یک شب در کنار هم بودن، مانع از آن می شود که این زوج ناگزیر باشند شور و تمنای متقابل خود را حفظ کنند. آن ها نمی توانند ملول یا خسته شوند؛ نمی توانند عادت های ناراحت کننده یا خصوصیات آزاردهنده در وجود یکدیگر را دریابند؛ ناگزیر نیستند با هیچ گونه اختلاف عقیده یا سلیقه مواجه شوند.

مشکلات عشق هنگامی رخ نشان نمی دهند که شور و تمنا جواب رد می گیرد یا هنگامی که دست سرنوشت، رشته ی رابطه ای را در اولین مرحله آن پاره می کند. طنز ماجرا در این است که درست وقتی عشق ما دوطرفه می شود، وقتی رابطه ای می بالد و گسترش پیدا می کند، عشق در بوته ی آزمون قرار می گیرد. آنچه ما می خواهیم بفهمیم این رابطه ی بلندمدت است؛ ما جویای دریافتی از عشق هستیم که بالغانه است.