کتاب تسلی بخشی های فلسفه

The Consolations of Philosophy
کد کتاب : 1182
مترجم :
شابک : 978-9643114794
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 25
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تسلی بخشی های فلسفه
The Consolations of Philosophy
کد کتاب : 31164
مترجم : راضیه مختاری
شابک : 978-6226877299
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تسلی بخشی های فلسفه
The Consolations of Philosophy
کد کتاب : 11056
مترجم :
شابک : 978-6226153140
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تسلی بخشی های فلسفه اثر آلن دوباتن

کتاب تسلی بخشی های فلسفه، اثری نوشته ی آلن دوباتن است که نخستین بار در سال 2000 وارد بازار نشر شد. این کتاب، اثری جذاب و به واقع تسلی بخش است که ثابت می کند فلسفه می تواند گنجینه ای بی پایان از مرهم هایی برای رنج های زندگی روزمره ی انسان باشد. گزاف نیست اگر بگوییم تنها دوباتن می توانست به این شکل از خِردهای کاربردی در آثار برخی از بزرگترین متفکرین تاریخ پرده بردارد. دوباتن با تقسیم بندی این اثر به شش بخش (هر بخش به یک مشکل روحی و فیلسوف مناسب با آن می پردازد)، تسلی بخشی های خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب عرضه می کند: او برای عدم محبوبیت از سقراط، برای نداشتن پول کافی از اپیکور، برای استیصال از سنکا، برای نابسنده بودن از میشل دو مونتنی و برای قلب های شکسته از شوپنهاور (تاریک ترینِ این متفکرین و به شکلی متناقض، شادی بخش ترینِ آن ها) کمک می گیرد. تسلی مربوط به حسادت و کلام پایانی کتاب از نیچه است: «هر چیزی که باعث شود احساس بهتری داشته باشیم، لزوماً برایمان خوب نیست.»

کتاب تسلی بخشی های فلسفه


ویژگی های کتاب تسلی بخشی های فلسفه

جزو فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...
نکوداشت های کتاب تسلی بخشی های فلسفه
Wonderfully original.
به شکل شگفت انگیزی بدیع.
Newsday Newsday

An enjoyable read.
اثری لذت بخش.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A wonderfully engaging book.
کتابی که به شکل حیرت انگیزی جذاب است.
Book Browse

قسمت هایی از کتاب تسلی بخشی های فلسفه (لذت متن)
هرگاه از امیدواری بیش حد دست برداریم، دیگر عصبانی نخواهیم شد.

چه چیزی ناکامی ها و درماندگی های مارا کاهش می دهد؟ این که بفهمیم از دنیا چه انتظاری می توانیم داشته باشیم و دریابیم که امید چه چیزی را داشتن امری به هنجار است. هر وقت از دستیابی به امر مورد علاقه ی خود باز بمانیم، عصبانیت ما را فرا نمی گیرد؛ فقط هنگامی عصبانی می شویم که عقیده داشته باشیم لیاقت به دست آوردن آن چیز را داریم.

زندگی اجتماعی، سرشار است از اختلاف و تضاد میان برداشت های دیگران از ما و واقعیت وجودی ما. وقتی محتاط هستیم، به حماقت متهم می شویم. کمرویی ما نشانه ی غرور و تمایل به جلب چاپلوسی شمرده می شود، می کوشیم تا سوءتفاهم را از میان برداریم ولی دهانمان خشک می شود و نمی توانیم جملات مورد نظر خود را بیان کنیم. دشمنان سرسخت به مقام هایی منصوب می شوند که ما را زیردست آنان می سازد. در برابر دیگران سرزنشمان می کنند. در نفرتی که نامنصفانه معطوف به فیلسوفی بی گناه (سقراط) شده، طنین و پژواک همان آزار و اذیتی را تشخیص می دهیم که کسانی که نسبت به رعایت عدالت در حق ما ناتوان یا بی میل هستند، بر ما روا می دارند.