کتاب مجموعه دفترهای فرویدی

A collection of Freudian notebooks
8جلدی _ باقاب
کد کتاب : 119310
مترجم :

شابک : 978-2001251490
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1918
سال انتشار شمسی : 1402_1400
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت
تعداد جلد : 8

معرفی کتاب مجموعه دفترهای فرویدی اثر زیگموند فروید

مجموعه‌ی «دفترهای فرویدی»، شامل ترجمه‌ی فارسی هشت اثر برجسته از زیگموند فروید، پدر روانکاوی، به همراه مقدمه‌ها، شرح‌ها، تفسیرها و نقدهایی بر این آثار است. این مجموعه فرصتی مغتنم برای آشنایی با مهم‌ترین نظریات فروید در حوزه‌ی روانکاوی و ریشه‌های روانشناختی فرهنگ بشری را فراهم می‌آورد. هشت اثر فروید در این مجموعه عبارتند از:
۱«خودشیفتگی»: واکاوی مقوله‌ی خودشیفتگی از منظر روانکاوی؛
۲«دوپارگی ایگو در فرآیند دفاعی»: بررسی یکی از مفاهیم کلیدی روانکاوی؛
۳«زنانگی»: دیدگاه‌های فروید درباره‌ی زنانگی و ماهیت آن؛
۴«جستارهایی درباره‌ی تکوین بیماری‌های روانی»: نظریات فروید درباره‌ی نوروزها، هیستری و وسواس؛
۵«بازداری‌ها، نشانگان و اضطراب»: بررسی مفهوم اضطراب از دیدگاه فروید؛
۶«رساله و شرح آینده‌ی یک خیال»: تحلیل روانشناختی دین در جوامع غربی از منظر روانکاویر؛
۷«عشق انتقالی»: تحلیل عشق بیمار به پزشک روانکاو و هشدارهایی به روان‌درمانگران؛
۸«توتم و تابو»: بررسی ریشه‌های تاریخی و روانی دو مقوله‌ی «توتم» و «تابو» در جوامع بشری از ابتدا تا‌ اکنون.
مجموعه‌ی «دفترهای فرویدی»، منبعی ارزشمند برای مطالعه‌ی آثار و نظریات فروید در حوزه‌ی روانکاوی است. مزیت این مجموعه، علاوه‌بر ترجمه‌ی دقیق و روان آثار، ارائه‌ی شرح‌ها و نقدهای تکمیلی از سوی سایر متخصصان است که به فهم عمیق‌تر مفاهیم کمک شایانی می‌کند. از سویی، گستره‌ی موضوعی آثار، از مسائل فرهنگی گرفته تا بیماری‌های روانی، باعث می‌شود مخاطبان طیف وسیعی از ایده‌های فروید را بشناسند. با اینحال، برخی از نظریات فروید امروزه با نقدهایی مواجه هستند و لازم است خواننده آن‌ها را در متناسب با فهم خود و با عینکی نقادانه بررسی کند. همچنین تمرکز صرف بر آثار فروید می‌تواند موجب محدود‌شدن دید مخاطب به یک رویکرد خاص در روانکاوی شود.
در مجموع، «دفترهای فرویدی» مجموعه‌ای خواندنی و مفید برای علاقه‌مندان به روانکاوی و اندیشه‌های فروید است اما مطالعه‌ی آن باید همراه با نگاهی نقادانه و در کنار سایر منابع مرتبط با این حوزه، صورت گیرد.

کتاب مجموعه دفترهای فرویدی

زیگموند فروید
زیگموند فروید، زاده ی 6 می 1856 و درگذشته ی 23 سپتامبر 1939، متخصص مغز و اعصاب اتریشی و خالق روانکاوی بود. فروید در خانواده ای یهودی در شهر فرایبرگ واقع در امپراتوری اتریش چشم به جهان گشود. او در سال 1881 موفق به اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه وین شد و در سال 1902 به درجه ی استادی رسید. پس از فارغ التحصیلی، فروید در بیمارستان عمومی وین مشغول به کار شد و در درمان هیستری به وسیله ی یادآوری تجارب دردناک گذشته از طریق هیپنوتیزم، با دکتر جوزف بروئر همکاری داشت. او در سال 1885 با مارتا برنیز ازدواج کرد ...