کتاب اتود در قرمز لاکی

A Study in Scarlet
کد کتاب : 1282
مترجم :
شابک : 978-9647100847
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1887
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : ---

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

فیلمی بر اساس این کتاب در سال 1979 ساخته شده است.

معرفی کتاب اتود در قرمز لاکی اثر آرتور کانن دویل

کتاب اتود در قرمز لاکی، رمانی نوشته ی آرتور کانن دویل است که اولین بار در سال 1887 به چاپ رسید. از لحظه ای که دکتر واتسون به خیابان بیکر می آید تا در کنار کارآگاه خصوصی، شرلوک هولمز، به زندگی و البته کار مشغول شود، چاره ای ندارد جز این که با دنیای خونین، خشن و مخوف تبهکاران خو بگیرد. در داستان اتود در قرمز لاکی که اولین ماجراجویی هولمز و واتسون به حساب می آید، این دو کارآگاه به خانه ای در جنوب لندن می روند و با جسد مردی رو به رو می شوند. هیچ اثری از اعمال خشونت روی بدن این مرد دیده نمی شود اما کلمه ای اسرارآمیز با خون روی دیوار نوشته شده است. این جنایت و شرایط عجیب محل جرم، پلیس ها را حسابی سردرگم کرده است. اما زمانی که شرلوک هولمز با ذهن درخشان و خارق العاده ی خود به این معما می نگرد، موفق می شود داستانی تراژیکِ پشت پرده ی این جنایت را برملا کند.

کتاب اتود در قرمز لاکی

آرتور کانن دویل
سر آرتور ایگناتیوس کانن دویل، زاده ی ۲۲ مه ۱۸۵۹ و درگذشته ی ۷ ژوئیه ۱۹۳۰، نویسنده و پزشک اسکاتلندی بود. وی شهرت خود را مدیون خلق شخصیت شرلوک هولمز، کارآگاه خصوصی بسیار مشهور، است.آرتور کانن دویل در ادینبورگ چشم به جهان گشود. پدر وی چارلز دویل فرزند جان دویل و برادر ریچارد دویل بود. پدر وی همانند پدر و برادرش به کار نقاشی مشغول بود. البته عدم موفقیت وی در این رشته سبب شد تا وی به شدت به مشروبات الکلی اعتیاد پیدا کند و در نهایت به خاطر حمله های ناشی از بیماری صرع به آسایشگاه منتقل شود. او فردی ...
نکوداشت های کتاب اتود در قرمز لاکی
A cornerstone in the annals of crime fiction.
سنگ بنایی در عمارت داستان های جنایی.
Barnes & Noble

The beginning of the most famous partnership in the history of criminal detection.
شروع مشهورترین همکاری در تاریخ کشف جرم و جنایت.
School Library Journal School Library Journal

Captivating.
مسحورکننده.
Penguin Random House Penguin Random House

قسمت هایی از کتاب اتود در قرمز لاکی (لذت متن)
به نظر من، مغز انسان در واقع شبیه یک انباری کوچک و خالی است، و آدم باید اثاثی را در آن انبار کند که خودش انتخاب می کند. آدم احمق هر جور تیر و تخته ای که پیدا کند آن تو می گذارد، طوری که برای دانشی که ممکن است به کارش بیاید، جایی باقی نمی ماند یا در بهترین حالت با کلی چیز دیگر قاطی می شود و به زحمت دستش به آن می رسد.

جایی که از تخیل خبری نباشد، وحشتی هم در کار نیست.

پیش پاافتاده ترین جنایات غالبا از همه مرموزترند، چون هیچ ویژگی به خصوص یا تازه ای ندارند که بتوان بر مبنای آن استنتاج کرد.