کتاب استلا

Stella
کد کتاب : 128432
مترجم : بهنام مشایخی پورساردوئی
شابک : 978-6225286160
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1775
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب استلا اثر یوهان ولفگانگ فون گوته

نمایشنامه‌ای تراژدیک اثر یوهان ولفگانگ فون گوته است که بین سال‌های ۱۸۰۶-۱۸۰۳ نوشته شده و در روز ۱۵ ژانویه‌ی ۱۸۰۶ روی صحنه می‌رود و اجرا می‌شود و در سال ۱۸۸۶ به چاپ می‌رسد.
از منظر زبان و محتوا بسیار به تراژدی “کلاویو” شباهت دارد، به این خاطر که شخصیت‌های اصلی دو اثر دچار چالشی می‌شوند و باید آن را پشت سر بگذارند.
در تراژدی استلا، فرناندو همسر و دختر خود را رها می‌کند و نزد معشوقه‌اش – استلا- می‌رود و بعد از گذشت سال‌هایی در یک مهمان‌خانه دختری را می‌بیند و بعد با دیدن بانویی در همان مهمانخانه که متعلق به استلاست، متوجه خانواده‌اش می‌شود که آنجا زندگی می‌کنند و حالا از میان خانواده‌ی خود و استلا باید یکی را برگزیند.
استلا که دلبسته‌ی فرناندو است و فرناندو که هم او را دوست دارد و هم اینکه نمی‌تواند همسر و دخترش را که بعد از مدت‌ها دیده، ترک کند …

اشخاص نمایش

استلا (معشوقه‌ی فرناندو)

فرناندو (دلباخته‌ی استلا)

لوسی (دختر فرناندو و مادام زومر)

مادام زومر(همسر سابق فرناندو که در برخی اجراها با نام سیسیلیه نام برده می‌شود

هاینریش، کارل و آنشن (خدمتکاران مهمانخانه)

کتاب استلا

یوهان ولفگانگ فون گوته
یوهان ولفگانگ فون گوته، زاده ی 28 اوت 1749 و درگذشته ی 22 مارس 1832، شاعر، ادیب، نویسنده، نقاش، محقق، انسان شناس، فیلسوف و سیاستمدار آلمانی بود.یوهان ولفگانگ در کنار پدر و معلم خصوصی اش بسیاری از معلومات، از جمله زبان های لاتین، یونانی، فرانسوی، انگلیسی و عبری را فرا گرفت.او در سال 1765 تا 1768 در لایپزیگ به تحصیل حقوق پرداخت و در آنجا به اشعار کریستین فورشتگوت گلرت علاقه پیدا کرد. پس از سال 1768، گوته به زادگاهش بازگشت و مدتی را نیز در دارمشتات گذراند.گوته پس از این که تعدادی از آثار بزرگش ر...